fredag 4 september 2009

Årets glögg

NU har årets glögg från BLOSSA kommit. Jag själv är inget vidare stort fan av starkglögg för jag tycker det smakar lite för mycket sprit. Jag har alltid kört på Blossas vanliga glögg man köper på Ica. Men förra året fick jag faktiskt en ny favorit i Glögghimmeln:

"Dufvenkrooks X-mas delight"

En glögg med smak av kakao. Jag som älskar choklad blev eld och lågor och sen när glöggen visade sig vara god också så var det ett ännu större plus. Det är alltså mitt glöggtips, jag kommer köpa både en och två flaskor i år.


På senare år har det verkligen blivit "inne" med att köpa upp sig på flest flaskor "årets-Blossa" så man sedan i lunchrummet kan sitta och rekommendera och diskutera denna glögg över en kopp kaffe och tycka synd om dem som inte hann köpa någon flaska.
Det här har såklart Blossa tagit fasta på och har nu släppt årets glögg med smak av clementin.


Jag gillar visserligen clementin, men har inte gillat de andra glöggsorterna så mycket som Blossa släppt. Men i år har det även kommit en glögg med lingon smak och en med apelsin och den där med apelsin låter mycket intressant. Jag gillar apelsin i alla dess former och kan man sedan mysa loss en vinterkväll och bli varm i kroppen efter kvällspromenaden så tackar jag inte nej.


Och vad passar bättre idag än en liten koll på den bästa julreklamen någonsin. Jag tycker det är så jävla fint när Tomtarna övar sig på att pulsa i snöstorm på gåbandet =)

4 kommentarer:

  1. Dufvenkrooks glögg är ju så god,
    speciellt X-mas delight.

    SvaraRadera
  2. Jag är lite sugen på att testa amore vanilj eller vad den hette. Kan antingen bli hur god som helst eller extremt kvalmig...den som testar får se.

    SvaraRadera
  3. Amore Vanilj är god, inte alls kvalmig (jag som inte är så förtjust i vaniljsmaker).

    SvaraRadera
  4. Åh, det låter bra. Jag är ju inte heller så jätteförtjust i vaniljsmaker. Eller, jo jag älskar vaniljsmak, men det finns en tendens till att det blir kvalmigt, sliskigt och alldeles för sött och gräddigt ibland. Men då är det nog dags att testa Amore vanilj trots allt. Ett sådant namn på en dryck borde man ju itne kunna motstå =)

    SvaraRadera