söndag 20 september 2009

Dagens pyssel!


Eftersom jag varit vaken sedan 05.45 imorse då vi gick upp för att tvätta så har lite pyssel hunnits med; i pärlplatteform (igen ...). Lite fler paketetiketter har det blivit, här brevid är resultatet.
Den vita stjärnan har t.o.m. hittat sin plats på en färdiginslagen julkalpp =)



Måste bara berätta om en jättebra julklapp att ge bort. Igår fick min sambo en spontanpresent som innebar att jag "kidnappade" med mig honom till Länsmuseet där vi gick på utställningen "Spela Roll" som handlar om dataspels- och tvspelsutveckling. Man fick testa en olika massa gamla spel och det var skitkul att spela med gammal hederlig joystick igen för det var kanske 17 år sen jag gjorde det sist eller nått.
Min sambo blev jätteglad, då han är min alldeles egna "data-och tvspelsnörd". Vi passade på att gå igenom hela museet och se på alla utställningar och det tog ett par timmar.
Efteråt blev det en lång promenad hem i hösten som avslutades med kaffe och hembakta kanelbullar. "En perfekt dag", benämnde han den, och det måste ju vara världens bästa present att ge bort "en perfekt dag". Den kostade bara 20 kr (inträdet på museet) men är ändå värd så mycket mer.
Så det allra bästa tipset inför jul vad gäller klappar är att ge bort en upplevelse som man inte kan förvänta sig =)
Och jag hade ju faktiskt också en perfekt dag !!

/J

1 kommentar: