måndag 26 oktober 2009

Dagens julrim

Från och med nu ska jag försöka hinna lägga in ett julklappsrim om dagen fram till jul. Jag och min sambo brukar skriva julklappsrim. Inte på alla klapparna dock, för det hinner vi aldrig sätta oss och göra, men på ett par i alla fall. Och man får såklart inte öppna innan man gissat.
Personligen tycker jag att nödrim och halvt tveksamma rim är roligast, samt rim som inte berättar vad paketet innehåller.
Här kommer dagens

När du ger bort hemmagjort julgodis:

Mums filibabba
se upp, det kan kladda.





5 kommentarer:

  1. Gav mig ett gott skratt i tenta pluggandet! Tack!

    SvaraRadera
  2. Va gött att kunna glädja!!!

    En riktig jul: Härligt att hitta din sida =)

    Anna: Bra att du fick dig ett skratt. Jag vet hur du har det, sänder en tanke med pluggkraft och doft av julmust!!!... innan jag beger mig in i mitt eget plugg igen.

    SvaraRadera
  3. Ett sånt paket önskar jag mig...

    SvaraRadera
  4. Jensan: Du kommer få all lalo du önskar dig + att du har mig, den största lalon av alla!

    SvaraRadera