onsdag 11 november 2009

Helgens julande

Ligger lite efter i uppdatering känner jag. Men jag har så sjukligt mycket att göra just nu. Jobb och skola och flytt.
Vi kommer flytta den 12:e december så jag är sådär helt kluven till om jag ska julpynta lägenheten eller ej innan vi flyttar. Tror det får bli stjärnor i fönster, duk och blommor. Resten får komma upp i nya lägenheten istället. Känns fel att packa upp jullådor, men packa allt annat. för en julnörd är det dock hädelse att flytta mitt i december då jag går miste om 10 dagars julmys...men det kommer ju fler jular har jag hört ...

hur som så var moi och sambon på stan i söndags och köpte lite julisar. Kan inte visa dem här eftersom det kanske är mottagare som läser men det blev väldans bra i alla fall. På lördagen hade jag även inhandlat två påsar saffran á 36 kr /st och bjudit in vänner på glöggfika. SÅ efter stan och inköpt Blossaglögg så åkte vi hem och bakade saffransbullar. Myyyycket trevligt och gott.

Mest stolt är jag över min Triforce-saffransbulle som alla ni andra Nintendo- och Zeldanördar känner igen. Tyvärr hamna två russin på sniskan, men ändå.
Det får även bli pappersglöggmuggar då allt annat är nerpackat i kartonger. Härligt att leva i ett fort av flyttkartonger. Känns lite som ett spel varje gång man kommer hem : "Kommer jag klara av att ta mig fram till köksbordet utan att bli angripen av arga flytttroll som vill mig ont ...???"


4 kommentarer:

  1. Stackare som måste flytta mitt i december :/

    SvaraRadera
  2. Ja, lite kanske. Men det är ju ett lyxproblem om något som tur är =)
    Jag kommer närmare stan och kan se mer av julskyltning t.ex. Så inget ont som inte har något gott med sig får man tänka.

    SvaraRadera
  3. Det är lite jäktigt att flytta i december. 2007 flyttade vi också i mitten av december men jag gjorde så som du skrev, köpte julstjärnor till fönstren och hängde upp adventsstjärnorna medan tomtarna fick vara kvar i lådorna. Ett hett tips är att skriva listor på vad man packar ner i respektive låda så slipepr man leta i skolådan efter stekpannan...

    SvaraRadera
  4. Fridolin: Bra tips! Jag har skrivit på lådorna så vi vet vilket rum vilken låda tillhör. Julkartongerna står ju uppe på vinden så de behöver vi bara ta till lägenheten sen istället för upp i förrådet.
    Ska bli kul att julpynta ett helt nytt hem =)

    SvaraRadera