onsdag 9 december 2009

Lalolandet önskar sig:


... en röd eller gul reservoarpenna i praktisk posten-behållare. Så j---a snygg! Känner att den är ett måste på önskelistan.

Ett annat måste, fast i bokhyllan är ju detta underbart kulturella och boknördiga bokstöd - siluett Hjalmar Söderberg. Finns i många författarsiluetter som Selma, Strindberg, Ferlin m.fl. Men jag som är ett galet "Doktor Glas"-fan vill ju ha dessa, eller Selma, för hon är så cool och bra och var sådan gedigen författare och så var hon kvinnosakskvinna, vilket är det största plusset.
Dessa två saker kan man köpa från Grandpa.se


Vill man köpa en av de bästa böcker som någonsin skrivits ska man köpa Söderbergs "Doktor Glas". Det kan man göra här: Cdon , Adlibris, Bokus





Happy day /J

2 kommentarer:

  1. Ljuvliga bokställ!
    Själv känner jag varmt för Selma (undrar när lindgren får sitt egna bokställ?), Om du älskar dr Glas så är ju Hjalmar enda rätta, så är det ju.
    Visst är de där pennorna härliga? Jag får helt galna nostalgitrippar när jag stöter på dem i olika sammanhang.
    Av nämnda nostalgiskäl så äger jag faktiskt en "svampkopp"... till för fuktandet av frimärken och kuvertens spetsar.

    ...(I love kontorsvaror... det är ett av mina många guilty pleasures.)

    SvaraRadera
  2. Retroromantiker: Ja, Hjalmar är en fin man! Grejen är att jag tror att jag sett astrid...men det kan vara en utopisk tanke visserligen. Jag skulle vilja ha en med Bruno K Öijer, det skulle vara ultimat!

    Åh, jag hade glömt bort (hur man nu kan göra detta) "svampkopparna". Dom var ju roligast på posten eller banken att trycka på. eller på mammas jobb när man var liten och hälsade på. Nu tänker jag mer: "Bakteriehärd", men ändå.
    Jag älskar block, helst olinjerade, det är mitt guilty pleasure...och gamla tantväskor.

    SvaraRadera