torsdag 17 december 2009


Sådär!
Jag är tillbaka. Bredbandsbolaget jobbade snabbt och nu har vi internet, men ingen telefon. Visst är det skrämmande att jag känner att så länge jag har internet är det lugnt. Men det beror väl på att jag har mobiltelefon i och för sig.

Nu bor vi alltså i nya lägenheten, den är gigantiskt stor mot den förra, men det kändes så rätt efter bara en dag att bo här, det är bra.
Jag har även haft opponering, både min egen och den jag skulle opponera på - det gick mycket bra. Så idag är det min näst sista dag på universitetet. Jag ska kanske inte säga för alltid, men i alla fall för ett bra låååååångt tag framöver. Jag längtar efter vila, att bli stressfri, att få sätta mig och skriva en massa, att få läsa massa böcker...ja, ni fattar!
Så imorgon kl: 12:00 är jag en UTEXAMINERAD FOLKHÖGSKOLELÄRARE MED INRIKTNING LITTERATUR, SKRIVANDE och SVENSKA!!!! Jag är jävligt stolt över mig själv kan jag säga!

Men men, nu ska vi snacka julen ju. Och jag som lämpade in lite bilder från Gamla Linköping förra veckan har nu varit där igen, men denna gången var det SNÖ. Alla julnördars vita dröm hade svept in över den lilla staden och lagt sitt täcke överallt. Det är underbart sagolikt där nu. Det känns lite som att gå omkring i en julkalender. D.v.s.. Underbart!



/J

8 kommentarer:

  1. Underbart vackert. Och vad härligt att du snart har din examen. Br jobbat, en fin julklapp ; )

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! Bra jobbat. Själv väntar jag på terminens sista självande minuter imorgon. Sedan ska jag hem och fira min födelsedag och kanske äntligen få börja hinna med julen igen.

    Hade ingen aning om att Linköping var så pittoreskt förresten.Fina bilder!

    SvaraRadera
  3. Jag är också stolt över dig!
    :D
    Hejja, hejja, hejja!

    SvaraRadera
  4. Ja det gick verkligen fort för er att få internet.
    Du har all rätt att vara stolt över dig, jag är jättestolt.
    Vilka fina bilder du tagit.
    Imorse när jag skulle till jobbet hade det kommit ca 30-40 cm snö.

    SvaraRadera
  5. Metronyx: Faktiskt den allra bästa klappen för året!

    Fridolin: Jag förstår dig! Linkan är fint och har små smultronställen verkligen. SOm Trädgårdsföreningen...mucho fint och mysigt.

    Twisten: WOHOOO!!! TAck så mycket!

    Mamma: Ja, dom var snabba som attans. Förstod väl att jag ville blogga =)
    Ja, vi har nog inte 40 cm, men 20 kanske och en snålblåst som heter duga.

    SvaraRadera
  6. GRATTIS!
    Fantastiskt känsla det där att vara klar med sin examen!

    Fina bilder, speciellt den med cykelkorgen.

    SvaraRadera
  7. Lotta: Tack så mycket!!!
    Jag gillar också korgen. Men när jag tagit kortet så tyckte jag att något såg konstigt ut i den ... jag gick närmare, petade lite i snön och fram kom ett stelfruset NISSEANSIKTE och stirrade på mig med tom, död blick. Det var ett trauma om något, så fruktansvärt läskigt. Stackars Nissen, där fryste han ihjäl liksom och ingen bryr sig. Jag blev lite rädd på riktigt för de tsåg så makabert ut.

    SvaraRadera
  8. hej du!

    Jag har funderat på att söka folkhögskolelärarprogrammet. Har en fil.kand med 90 hp litt.vetenskap, 30 hp svenska, 30 hp engelska och 30 hp praktik för humanister. Är mest intresserad av att undervisa i litteratur och skrivande, såsom du verkar ha inriktat dig på. Vad hade du för slags förkunskaper när du sökte till programmet? / Lisa

    SvaraRadera