lördag 4 september 2010

Årets första!

De nya ljusgrejerna (vad kallar man dem egentligen; ljuskoppar, ljusstakar???) stod på bordet igår kväll och brann, sambon satt bredvid i soffan så man kunde krypa nära och mysa, jag var helt slutkörd efter första arbetsveckan på nya jobbet och då...just där kände jag:

"FY FAN VA GÖTT MED GLÖGG!"

Så...det är ju tur att man är sin mammas dotter och inte kastar/häller ut nått i onödan, utan att man hade en flarra i kylen från i julas med lite X-mass delight med kakaosmak.
GUD I HIMMELEN...ni anar inte hur gött det va!



Ett perfekt avslut på en otroligt rolig och intensiv vecka.
Det börjas nu...ni känner det också ???

Laloland även här

p.s. Imorse när jag vaknade så hade jag ett stort sug efter pepparkakor, gärna ballerinapepparkakskakor...d.s.
ps.2. Det blir inget med det. Men jag dricker nog upp resten av glöggen ikväll =)ds.2.

6 kommentarer:

  1. Haha, det är att vara ute i god tid det!

    Själv har jag ännu inte riktigt insett att hösten är nära, men ge mig en vecka eller två och lite ruskväder så kommer det nog ett julinlägg från mig också!

    SvaraRadera
  2. Lotta: Ja, alltså lite tidigt är det ju och det hade ju inte blivit såhär om jag inte varit utpumpad och vi beslutat oss för en ljuskväll i soffan. Men jag ångrar ingenting !!! =)

    Nä, jag har inte heller riktigt fattat det där med hösten, det är snorkallt på morgonenm, svettvarmt på eftermiddagen...svårt att klä sig i alla fall.
    Men det är skönt att ljuset är kvar. Jag gillar ju den här tiden, men det hade inte gjort nått om värmen hållit i sig och vi fått en underbar indiansommar

    SvaraRadera
  3. Jag kan förstå att det var gott med glögg efter en lång arbetsvecka.

    SvaraRadera
  4. Har inte blivit sugen på glögg än. Tänker fira hösten först och sen jul. Jag tycker man borde införa någon slags officiell dag för skördefest eller nåt'. Det är för lite högtider (och lov) på hösten.

    SvaraRadera
  5. Vad mysigt, själv är jag jätte sugen på julmust! Haha men det dröjer nog innan det kommer ut i butikerna

    SvaraRadera
  6. Mamma: Ja, men det var bara för att det fanns hemma, annars hade jag vare sig köpt eller druckit det. Men gössit var det =D

    Fridolin: Skördefesten på Öland borde du åka till. Är i slutet av sep - början av okt. UNDERBART mysigt, fint och trevligt. Men akta dig för alla osm målar havsfåglar och alvar. Fint..men trist i längden.

    Amanda: Ja, det är jag också, slängde ett öga igår i affären..men icke! Men det är bra, oktober ut kan jag vänta. Men jag har fortfarande pepparkakssug.

    SvaraRadera