lördag 2 oktober 2010

Dufvenkrooks nya 2010

Det har kommit några nya glöggsorter från Dufvenkrooks i år. Bland annat en ekologisk och sedan i mindre flaskor (375 ml) - vilket kan vara praktiskt om man inte är en stor glöggdrickare.
Men sen har det även kommit en smak som fångade mitt öga rätt rejält, nämligen:

CHOKLADGLÖGGEN

Jag är osäker på om deras "kakaoglögg" som jag ÄLSKAT har utgått och blivit ersatt av chokladglöggen, jag kan inte hitta den på deras hemsida i alla fall. Men det kanske inte gör något om den här blir en hit ... i alla fall så hoppas jag det!

Den kostar 69 kr för 500 ml, är en starkvinsglögg på 15% och kan drickas både kall och varm. Den som inte har druckit kakaoglöggen kall måste testa. För det låter jolmigt med kall glögg, men när det finns en kakao/chokladton i den så funkar det ypperligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar