måndag 11 oktober 2010

Jula på Jula

Jag älskar att kolla på julsaker på alla ställen där det finns - Oberoende på vilket affär det är!
Ett ställe man inte ska förakta när det gäller julsaker är just JULA (även mina initialer...hur bra passar inte det?!!)
Man får leta sig förbi det mest plastiga och fula och då kan man hitta riktiga fynd. JAg hittade några på deras hemsida:
Det här fatet/skålen gillar jag jättemycket
Liksom de här burkarna ...
Eller varför inte en sån här om ens dotter/son väljer den innovativa vägen i luciatåget och bestämmer sig för att vara ren...
Eller kanske är det just i år som Harry Potter-tomten kommer???
Den här är inte så julig, men himla snygg
Eller ett juligt ljusfat att dekorera själv med ljus, mossa och julkulor?
Eller den här ljusstaken. Den var söt tycker jag
Alla bilder kommer från Julas hemsida.

P.s. I veckan kommer det börja dyka upp julsaker i Lagerhausaffärerna enligt en MYCKET SÄKER källa - så håll utkik!!! D.s.

7 kommentarer:

  1. Det røde fatet øverst var så fint!

    SvaraRadera
  2. Assa: Ja, visst var det och det var Inte dyrt heller. Jag gillar när saker är fina OCH billiga =)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att det börjat komma på jula nu, det har jag väntat på!
    Burkarna var ju jättefina, perfekt till julbaket! :)

    SvaraRadera
  4. Tess: Ja, det tycker jag också. Dessvärre måste jag tona ner mitt enorma burkberoende och förmodligen INTE köpa dem ;)

    SvaraRadera
  5. Ha ha, Julahuset fick man alltid åka till när man var liten. Pappa tyckte nämligen det var mycket praktiskt att kunna köpa typ alla klappar på samma ställe och sen gillade han ju också att kunna gå runt och titta och klämma på alla intressanta vinkelhakar och borrmaskiner och sånt. Under tiden gick vi barn femtioåtta varv runt leksaksavdelningen (väldigt liten jämfört med gubbleksakerna) och när man tröttnade på dem räddades man av julsakerna och när man gått 20 varv runt dem kunde far tänka sig att åka hem igen. :)

    SvaraRadera
  6. Fridolin: Hhahaha, min sambos pappa har JULA som "All time favourite store", så han kan nog relatera.

    SvaraRadera