fredag 22 oktober 2010

Uppmaning !

Hos "Min vita jul" hittade jag en utmaning: Att lista sina favvojulfimer.
Jag sväljer det mesta i julfilmsväg ... men inte allt.
Det får gärna vara romantiskt och dravligt bara det är väldigt juligt.
Så jag antog såklart utmaningen. Här är min lista.

1. Ensam Hemma 1 & 2 (kanske framförallt 2:an)

2. Tomten är far till alla barnen

3. Nu är det jul igen 1

4. All I want for christmas

5. Jultomten strejkar (It nearly

6. Disneyjulfilmer

7. The Elf

8. Ett päron till farsa firar jul

9. The nightmare before christmas

10.Unlikely Angel

9 kommentarer:

  1. Sv: Ja, bor i Nrkpg, älskar att gå i Gamla Link. men brukar ju bara åka på sommaren, kanske borde ta en tur i vinter också.

    SvaraRadera
  2. Det är många jag inte har sett, det får jag kolla upp genast! :) Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  3. Sv: Haha det vore förvisso roligt att se! :) Låter dina katter också sådär lustigt när de ser fåglar? Typ "hackar" med munnen och försöker låta som en fågel. Det både ser och låter så himla roligt! :)

    SvaraRadera
  4. Sv: Åh vad synd att de inte lever längre. :( Mina katter är bara 5 år, men jag kommer inte hantera det bra när katterna inte är med oss längre!

    Haha lustigt att hon trodde att hon var en hund. :) Och det är verkligen ett roligt ljud de gör när de ser fåglar! :)

    SvaraRadera
  5. Åh ensamhemma filmerna är ju bara såå bra! :)

    SvaraRadera
  6. SV: Den var verkligen jättegod! Jag som inte ens är speciellt förtjust i vit choklad är helt såld på denna :) Smarr säger jag bara <3

    SvaraRadera
  7. Åh vad svårt! får se om jag vågar anta utmaningen ;)

    SvaraRadera
  8. Vad kul att du antog utmaningen!=) Det är så roligt att se vilka filmer andra julnördar har som favoriter och framförallt var tanken med utmaningen att man skulle kunna hitta filmer som andra gillar och som man inte själv har sett. Och på din lista fanns det flera stycken som var helt nya för mig, spännande=)

    SvaraRadera
  9. Jaså, har dem en julmarknad. Måste verkligen försöka klämma in den någon söndag. Samtidigt som Ikea kanske:)

    SvaraRadera