onsdag 27 oktober 2010

Utmaning

Jag har blivit utmanad av "Jul hos Tess" - superkul. Jag kan ju inte låta bli en lista när jag ser en, så va glad jag blev att få bli utmanad! Här kommer mina svar:

Pepparkakor – Lussebullar

Skumtomtar – Knäck ( Fudge och chokladpraliner??)

Ischoklad – Marsipan ( ... F U D G E ... och C H O K L A D P R A L I N E R ???)

Köttbullar - Prinskorvar (inget köttigt på det sättet tack, men gärna hemmagjorda vegobullar samt veggococtailkorv i prinsform)

Julkorv – Julskinka (jag ska göra veggoskinka i år)

Lax Sill (efter en hemsk B12-brist så valde jag att börja äta fisk igen. så jag väljer BÅDA)

RevbenspjällJanssons frestelse (har aldrig fattat grejen med revben, det är så mastigt)

Paradis – Aladdin (Egentligen inte så kinkig, men jag gillar ljus choklad mest)

Rullsylta - Pastej (Tartex)

Glögg – Julmust (Men jag gillar ju även kakaoglögg...men mest MUST)

Rödbetssallad – Dopp i grytan

Ris a la maltaRisgrynsgröt (Men jag gillar Maltan också, men det ska vara blodapelsin i JENS)

Äpplemos – Senap (Vad har äppelmos med julen att göra?)

Hemma
- Borta (Vad menas egentligen. Hemma hos min moster är ju hemma, men inte mitt hem... Men jag skulle inte bo på hotell direkt under jul)

Utomlands - Sverige

Ge - Få (jag ÄLSKAR att få presenter. Men jag ÄLSKAR att ge dem också)

Mysteriet På Grevieholm - Dieselråttor & Sjömansmöss (Vad hände med Kaspar???)

Chokladkalender - Paketkalender

Plastgran - Äkta (Vi har en ROSA - jag är nöjd. Men i år blir det nog en äkta för att vi har plats)

Arne Waise - Ernst ( Jag älskar Ernst. Jag får utslag av Arne)


Jag utmanar: Fridolins Julförberedelser, Nu tändas tusen juleljus och Juljunkie att göra samma lista!!!

9 kommentarer:

  1. Det är så roligt att läsa dessa listor! :) Fudge och chokladpraliner, mmmm! Så gott. :)

    SvaraRadera
  2. Brukar köpa fudge på Jul på Liseberg, det finns i precis hur många smaker som helst och smakar som himmelriket! :)

    SvaraRadera
  3. Hej hej, såg att du var med i några tävlingar. Kanske vill du vara med i min utlottning av julgrejer också. www.julistan.com

    SvaraRadera
  4. Hej
    Såg din kommentar på min blogg. Kan då inte låta bli att meddela att julkalendern julpussar och stjärnsmällar har kommit ut på dvd!
    Ska nog köpa den och håll huvudet kallt i år!

    Jag lägger upp din eminenta julblogg på min lista!



    Allt gott
    Anna

    Julhosanna

    SvaraRadera
  5. Hm, vad det gäller julkalendrar borde väl valet varit mellan "Trolltider" och "Albert och Herberts jul". Ha,ha fast det säger nog mer om min ålder än kalendrarnas kvalitet antar jag. Du som är en sån julexpert, vet du eller kanske nån av dina läsare var man kan få tag på en tuggummi-julkalender ?

    SvaraRadera
  6. Du - jag ska kolla det där med länken, jag kan mycket väl ha någon inställning som jag inte har en aning om..

    Fudge och chokladpraliner är för övrigt heller icke att förakta även om jag gillar knäck väldigt mycket!!

    SvaraRadera
  7. Hannele: HAHAHAHA- Det är rätt!!!

    Jul hos Anna: Gört! Åh, den måste jag nog köpa tror jag, är en av de första jag minns och jag älskade den. Jag minns sången också: "Åhhh Neeeelson med siiiin Mariaaaaanne"

    MEtro: Nä, tyvärr vet jag inte, men jag hoppas få tag på en de var så roliga!
    Kanske någon annan läsare vet???

    Åsa: mmm..visst är det =)

    SvaraRadera
  8. Antar utmaningen så fort jag hinner! Är helt skutkörd i afton...men det kommer! :)

    SvaraRadera