måndag 1 november 2010

Att lugna sig...



Jag längtar efter julens lugn. Jag längtar efter jul. Jag ska sätta mig bakåt och ta en andningspaus, för snart brakar det lös med betygsättningar och att "hinna innan terminen är slut". Jag som inte pallar stress har valt att bli lärare...hahaha, bra val JessoJess. Men jag lutar mig bakåt, andas, kramar på min stora kärlek och julfuskar allt jag kan.

För just nu längtar jag efter jul. Jag älskar att känna julkänslan sprida sig i kroppen, jag älskar att baka pepparkakor, julpyssla, julmysa, se på julfilm, äta lalo, dricka julmust och bara slappa lesset. Tyvärr får sådant ibland stå tillbaka när det är mycket på jobb. Och jag avskyr sådant och ska bli bättre på att fånga ögonblicket.

Imorgon ska jag köpa lite julklappar tänkte jag, sen ska jag halta hemåt, dra på mysbrallor, sätta på julmusik, plocka fram alla grejer och sätta mig och slå in paket. Det är något av det allra roligaste och juligaste jag vet.
Jag ska även försöka laga symaskinen, för nu vill jag jula loss med den.

Men allra först: Andas!

5 kommentarer:

  1. Ja herregud, känner igen mig precis. Jag behöver verkligen andas. Mina axlar har suttit fastsurrade vid öronen typ det senaste. Det är baksidan av läraryrket att arbetsbelastningen kan vara så ojämn. Kanske är det det jag gillar så mycket med julen, att kunna fly från vardagsbestyr och jobb och gå upp i något annat ett tag.

    SvaraRadera
  2. åh, jag längtar också enormt mycket på att få starta upp julen. Det känns som att man stått och väntat på startskottet i månader nu.

    SvaraRadera
  3. Det bästa med julen är just att slappna av, läsa, titta på julfilm, dricka glögg, spela sällskaps spel, umgås med familjen mm mm. Längtar!!!

    SvaraRadera
  4. Mmm, slappna av och ta det lugnt och bara njuta är det bästa. Min storebror är gymnasielärare och jag har förstått att det är mycket att stå vid terminsslut.

    SvaraRadera
  5. Sitter just nu på jobbet o dricker julmust, helt himmelskt gott o läser din blogg.

    SvaraRadera