måndag 8 november 2010

Dagens julrim

Först vill jag säga tack för alla snälla och fina kommentarer som kom efter mitt inlägg i lördags om att tänka på de som lämnat oss, men också ett jättetack för alla kommentarer som gäller mitt julpyssel från igår. Kul att så många gillade det.

Idag blir det dock andra saffransbullar i form av dagens julklappsrim, som låter som följer:

"Plutta in lite där,
suga ut lite här.
Under lupp är ju ingen perfekt.

Karva till sisådär
ge till den du har kär
man kan fixa var minsta defekt"

3 kommentarer:

  1. oj, jag är så dålig på att gissa...

    SvaraRadera
  2. HAnnele: det är lungt!

    Fridolin: EXAKT! Såg ett hemskt program om "Botoxhemmapartyn" och någon sa att hon alltid fick det i presse av sin man. Jag blev förfärad och lite fascinerad att man ens överväger att önska sig något sådant...nervgift under granen någon???

    SvaraRadera