söndag 21 november 2010

En vecka kvar...

...men jag har redan börjat julpynta, för på onsdag kommer en reporter och intervjuar mig för Correns nätupplaga och då ska det vara lite juligt här hemma var tanken.
Märkte till mitt stora förtret att de nya julgardinerna till köket gör sig så fruktansvärt illa med de extremt fula 90-tals tapeterna. They have to go - måste bara tjäna ihop lite pengar till nya först. Så det är möjligt att jag får köpa nya i rött istället.
Känns som det var länge sedan jag bloggade nu och mycket jul har hänt under helgen. Kanske det är bra att jula mer än man bloggar i och för sig !!!
I fredags blev jag uppmött på jobbet av sambon, vi hämtade ut Harry P-biljetterna tills imorgon och gick en liten runda på stan. Sedan hem och tände en massa ljus, satte på julmusik och la oss under en filt i soffan och småpratade och småslumrade en timme. Jag älskar att ta tid att mysa under en filt. Behövs egentligen bara en 15-20 minuter så har man en myskvot som bär en ett par dagar.
På kvällen satte vi pepparkaksdegen som ska bakas ut i eftermiddag - enligt sambon är den god och har kraftfull smak!
På kvällen började det snöa stooora, vita, fina flingor.

Igår blev det lite julfynd på second hand. Nu har de plockat fram sina julsaker och det fiunns mycket fint att fynda. Jag gjorde två julfynd som jag är MÄKTA glad över:
1) Glöggkastrull med tillhörande gjutjärnsställning - den är så otroligt snygg!!!
och kommer att göra sig så bra till denna:
2) "Karl-Bertil-Jonsson-duken"
Jag tycker den skriker Per Åhlin som jag älskar så mycket
Det blev även tre böcker till den juliga, nya, röda bokhyllan - två diktböcker och en med isländska gamla sagor.
PÅ Prisos undervåning (som jag ÄLSKAR) så hittade jag Andy Warhol-tomteservetter som passar ett färgglatt hem som mitt perfekt i jueltid
Och även de här pyssliga små "julpinnarna" till glöggfestens små mumsbitar och julbordets praliner. Tomtar, snögubbar och julgranar - jättesöta och stört billiga!!!
Nu ska jag jobba lite - sedan baka pepparkakor och lyssna på Dolly Parton när hon sjunger julsånger.
Happy sunday friends! /J

6 kommentarer:

  1. Fint att fynda i second hand. Vi har redan bytt gardiner hemma och tänt i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Lovely! Det låter härligt. Var på Stasmissionen med svärmor i måndags och köpte lite småpryttlar -små julkulor, en paket julkort, presentsnöre från 70-talet (tror jag). Jag älskar gamla julsaker. Grattis till Karl-Bertilduken!

    SvaraRadera
  3. Å vilka fynd! Glöggkastrullen är ju bara "to-die-for"!

    SvaraRadera
  4. Glöggkastrullen var verkligen en hit. Loppis är härligt.
    Vad gäller julgardiner har Jotex en hel del som inte kostar kjortan: http://www.jotex.se/ListPage/Category.aspx?CategoryId=51936

    SvaraRadera
  5. Duken var jättehärlig : D
    Vi har också börjat smyga fram lite jul i hörnen, sådär omärkligt att folk inte begriper det...

    SvaraRadera
  6. Jag ska också börja julpynta idag eftersom GP kommer i veckan. :)

    SvaraRadera