tisdag 9 november 2010

Ja se det snöar:..


Då är man uppe med tuppen för en dag på jobbet och lite härligt är det allt att mötas av snöfall och att marken är lite vit. Det enda jag inte ser fram emot att gå ut i är snålblåsten som verkar riva upp det mesta. Undra om min buss kommer komma fram idag...kanske lika bra att hoppa till jobbet? .... NÄ!

Det får bli lite julmusik i öronen och mössa nerdragen i pannan med andra ord. Undra bara om snön kommer ligga kvar? Jaja, den som lever får se, nu ska jag göra gröt och klä mig varmt!
Tjingeling.

8 kommentarer:

  1. Snön har inte dykt upp ännu, men blåsten däremot! Hu. Jag får göra som du, trösta mig med julmusik. :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig bild! Här har det dock inte kommit någon snö men blåst och regn har vi massor av.

    SvaraRadera
  3. Härligt med snö! Det yr utanför mitt fönster också just nu. Hoppas att det fortsätter tills det är ett tjockt vitt täcke ute=)

    SvaraRadera
  4. Sv: hahaha JAA! Gud vad läskigt! Bor du i närheten eller? Har bara varit i G:a Linköping en gång, hemskt det, men blir nog mer snart när det närmar sig juuul!

    SvaraRadera
  5. Oj, det var visst jag som blev anonym. Men det är bara jag. :)

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med snön, trots blåsten! Hit har den inte hittat än, så du får gärna njuta lite åt mig också :)

    SvaraRadera