söndag 2 januari 2011

Årets summering

Hittade en lista om året som gått hos "Underbara Clara" och snodde den och svarade själv.
Är man inte julnörd är man listnörd!

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Ja, jag åt sushi t.ex. vilket fick mig att hellre ha magsjuka i en månad än tvingas äta det igen.
Sen så opererade jag ju bort en minisk vilket inte hänt förut.
Jag var även arbetslös - men sedan fick jag också ett jobb som jag är stolt över att jag fick.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag lovade inget. Brukar bara hoppas saker och önska mig att jag t.ex. ska skriva mer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, flera av dom. Och fler bebbar är det på G.

Dog någon som stod dig nära?
Nej inte i år tack och lov.

Vilka länder besökte du?
Gamla Svedala har funkat bra. Kanske allra mest pga arbetslöshet och opererade knän.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer tid att odla mina intressen. Jag vill också träffa mina vänner mer.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
27 september

Vad var din största framgång 2010?
Att jag är lika lycklig och upp över öronen förälskad i Jens fortfarande. Att jag inte fallit och att jag började arbeta med något som jag inte hade den minsta aning om att jag skulle jobba med.

Största misstaget?
Att jag fortfarande inte kan säga nej alla gånger. Och att jag inte tagit mig i kragen tillräckligt mycket för att förändra några saker som måste förändras.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Man skulle kunna kalla det här för det "skadade året". Eftersom att jag den 10 juli skadade knäet och sedan dess inte har kunnat böja det.
Sjuk har jag dock inte varit...kanske haft ont i själen till och från bara.

Bästa köpet?
Utan tvekan den röda bokhyllan, min turkojsa klänning i somras och Måns-Melker (apan som cyklar runt i granen)
Sen är jag rätt glad över bra julklappar jag köpte i år som träffade rätt.

Vad spenderade du mest pengar på?
Eftersom jag knappt haft några pengar så får jag nog säga räkningar och mat. Tråkigt men sant.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få ett jobb. Att vakna bredvid min sambo varje dag och ha hans stöd i allt som går bra och misslyckas. Sen blev jag himla glad när min vän gifte sig och att hon nu ska ha en bebis.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Lake Charles med Lucinda Williams. Och den fruktansvärda "Lovekiller" med Darin eftersom att den spelades HELA TIDEN på radio i somras. Hemska ,hemska människa som gör en sådan hemsk, hemsk låt som jagar mig i mina värsta mardrömmar!!!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det beror på. Känns som detta var ett år av gråt. Men det var nog mest frustration över pengabrist och fruktansvärd värk i benet.

Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner. Å andra sidan är man alltid två om en relation.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Klagat.

Hur tillbringade du julen?
Hos släkten i Stockholm.

Blev du kär i år?
Jag fortsatte att vara härligt kär i Jens, men det hela tog nog en djupare nivå, precis som det gör hela tiden.

Favoritprogram på TV?
True Blood och Dexter

Bästa boken du läste i år?

Guerneseys litteratur och potatispajssällskap.

Största musikaliska upptäckten?
Ehm.....Kanske Sebelius.

Något du önskade dig och fick?
Ett jobb.

Något du önskade dig men inte fick?
Ja, men det är världsliga ting. Man ska se till att fixa saker, inte hoppas på att de trillar ner framför fötterna på en. Med det sagt ska jag även tillägga att jag dagdrömmer och önskar mig saker KONSTANT!

Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Fick presenter på sängen av min sambo och sedan en middag på kvällen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja

Vad fick dig att må bra?

Sommaren. Jens och mitt pysslande

Vilken kändis var du mest sugen på?
Det enda jag kan komma på är vem jag var mest OSUGEN på och det var, och är, Björn "jag är högst överskattad" Ranelid.

Vem saknade du?
Pappa och mina vänner

De bästa nya människorna du träffade?
Jobbarkompisar!!!

Mest stolt över?
Att jag stickade strumpor för första gången. Och att jag fixade att börja jobba.

Högsta önskan just nu?
En stressfri vår, snälla människor och att sommarens projekt går i land

5 kommentarer:

  1. Roligt att läsa.. kanske gör en sådan i min blogg också när jag väl har fått igång internet.. nu sitter hos min mor och far.. sover över här då flyttgubbarna kommer imorgon bitti kl. 8.15.. utan internet sen nyårsafton.. abstinens ;) God fortsättning på nya året!

    SvaraRadera
  2. Den snor jag direkt. I love listor...:)

    SvaraRadera
  3. SV: Jo, jag har en som jag skriver i då och då --> www.linaulrikaandersson.blogspot.com

    Men tycker inte du att vi ska försöka anordna någon "julblogg-träff" i oktober/november för att starta upp? Det kanske finns någon i stockholm/uppsala området eller någon annanstans som har plats och vill välkomna hem några julbloggare? Vore så mysigt :)

    SvaraRadera
  4. Jag blir alltid lika glad att läsa om kära människor. Det bor en hopplöst romantisk fjortonårig flicka i mig som alltid ler när hon ser/läser /hör att människor tycker om varandra. Sen är pengabrist tungt. De enda som verkligen på fullaste allvar tycker att pengar inte är allt är helgon och välbärgade människor. Pengar är inte allt, men underlättar vardagen förfärligt mycket !

    SvaraRadera