tisdag 16 augusti 2011

Julpyssel

Jag julpysslar väldigt mycket varje år. Faktiskt så mycket så att jag i år ska ha en pysseldag via mitt arbete. Gå in här om ni är intresserade:

För egen del tycker jag att det börjar bli dags att köpa på sig lite så det bara är att börja när andan väl faller på.
Favoriten bland pysselsaker är för egen del Slöjddetaljer, Panduro och CCHobby.
Panduro och CCHobby skenar dock lät iväg i pris och Slöjddetaljer passar nog min plånbok bättre. Julsortimentet är uppe, bara att botanisera:


bilden kommer från Slöjddetaljer.se

Klicka på bilderna så kommer ni direkt till julpysslet.


bilden kommer från market.se


CREATIVE COMPANY - CCHobby


Finns det något pyssel ni bara MÅSTE ha till jul, i så fall vilket???

//J

4 kommentarer:

  1. Jag hade verkligen varit intresserad av en pysseldag, om det inte låg så långt bort! :/ Jag älskar också att pyssla, och måsten för mig är band! älskar att knyta söta julband på allt från julkort till dörrknoppar och speglar. Jag brukar också handla på panduro, men närmsta ligger 18 mil från mig, så det blir inte så ofta :P

    SvaraRadera
  2. Jag vill ju gå på pysseldagen, synd bara att det var den 3 dec då jag inte kan:(

    SvaraRadera
  3. Johanna: Jag gillar också band. Det är ett så enkelt sätt att dekorera och sätta stämning. Tips till pandurobristen: Handla på nätet eller kolla återförsäljare. Jag har inte heller någon i min stad, tråkigt nog!

    Tomtenissan: Nej, va trist. Men jag uppdaterar om datumet ändras =)

    SvaraRadera
  4. Julpyssel är ett måste.
    Jag och min kloooon brukar stänga in oss en hel helg och göra kort och dticka glögg.

    Men det jag har svårt att INTE göra är en julskiva. Brukar skicka hemgjorda julskivor istället för julkort :-)

    SvaraRadera