fredag 30 september 2011

Decembermornar

Att vakna i december och känna hur kallt det är i rummen, att dra på kläder och sockor, att koka gröt och tända ljus och sitta och titta ut genom fönstret är ett av det bästa med december tycker jag. Då får jag en liten stund då tanken är bara min att landa och ladda i innan dagen kickar igång, och jag förmodligen ska stå i ett klassrum hela dagen vilket kräver både fokus och ork.
Idag känns det lite så. Minus att träden fortfarande är gröna och fulla av blad och att termometern står på 13,6 grader varmt ... men annars så ;)

Julmorgon i gamla Linköping

3 kommentarer:

  1. Know the feeling! Jag älskar att vakna och se hur utegranen är full av nysnö i mörkret.. helt tyst och fridfullt. Det är bland det bästa med julen tycker jag. När man sveps in i någon slags sagovärld vissa stunder, och känner en storslagen lycka över en så enkel sak som en lysande gran!

    SvaraRadera
  2. Ja det är skönt att vakna på morgonen o adventsljusstakarna är tända då är det så mysigt att man inte vill gå till jobbet utan bara vara hemma o mysa.

    SvaraRadera
  3. Ja, personligen så känner jag ofta att den ljusa årstiden är så brutal med sitt starka obarmhärtiga ljus. Fram för det tysta, mjuka mörkrets omfamning som ger känsla av trygghet och mer möjlighet till mys.

    SvaraRadera