tisdag 20 september 2011

Sätt att spendera höst- och vinterkvällar...

Jag älskar att sticka, virka och sy saker. 
Och nu när hösten pockar på och jag gärna vill dricka kaffe, lyssna på höst/julmusik och sitta inne så finns det inget bättre sätt än att samtidigt sticka på något.
Stickade/virkade och hemmasydda saker är även PERFEKTA julklappar. 

Det finns en superbra sida på nätet som jag gärna vill slå ett slag för och det är:


Beskrivningar finns pÃ¥ svenska, norska och danska och har alla kategorier du kan tänka dig. 
Kategorin högtider innhåller mycket julrelaterat och det är inte så svåra saker heller.
Är man som jag en inte så duktig stickare, men en som ändå vill göra det så är det dags att börja nu för att ha sakerna färdiga till jul.
De här ska nog bli mitt nästa projekt ...

4 kommentarer:

  1. Jag är toootalt värdelös på att sticka vilket är lite tråkigt, men ska absolut kika in sidan och kolla om jag kanske kan lära mig ;)

    SvaraRadera
  2. Jag önskar från djupet av mitt hjärta att jag hade lärt mig de här magiska "få ihop" konsterna som ni invigda kallar sticka/virka. För om jag hade kunnat det så hade jag gjort julklappar från den här sidan http://www.freshislefibers.com/Patterns/hpknittinglinks.htm

    SvaraRadera
  3. Känner som föregående talare. Allt jag lyckats sticka i mitt liv var en rosa bit som syddes ihop till en kula som försågs med näsa och ben. Tror jag kallade den grisen. Både min mamma (som stickade cardigans med renar och hjärtan och den superlånga leksaksormen med 30 olika mönster till loss när vi var små) och slöjdfröken måtte ha dömt ut mig som hopplöst fall för ingen av dem lyckades lära mig...

    SvaraRadera
  4. Amanda: Ja, du kanske kan lära dig??

    Metro: Loved sidan med harry p-stickningarna. Men jag har inte lärt mig tyda de engelska beskrivningarna ännu =(

    Fridolin: hahahahaha: rosa, stickade tygbitar är dock också stickade....

    SvaraRadera