lördag 15 oktober 2011

Lördagsjuligheter

Har ränt lite på stan idag och köpt kuddar till nya soffan som kom igår 
- oj, vilken karaktärsförändring vardagsrummet gick igenom kan jag säga - jag är nöjd!
Kunde inte motstå Åhléns där julen kommit fram så smått - i alla fall i "köksdelen".
Fick med mig en miniburk i 3-delar, chokladformar och ett minipepparkakshus till koppen!
Köpte även ett nytt ljusfat på Indiska.
Senare på eftermiddagen blev det loppis
- hittade en  bok jag alltid letar efter på loppis för 20 kr - fynd!
Det fanns en hel del julsaker, men inget som jag fastnade för direkt. 

Och till middag idag undrar ni?
Efter gemensam överläggning kom vi fram till: JANSSONS FRESTELSE!
Behöver jag säga att det luktar jul här nu...
Just det: Igår när vi spelade hade vi julbrasan på i bakgrunden- ger bra ljus ;)
  
Kvällen ska spenderas vid symaskinen och virkningen.
Kanske kommer det färdiga i morgondagens inlägg...
Ha en fin kväll allihop.
//J

11 kommentarer:

  1. va mycket mysigt du köpt, själv tänkte jag åka ut till Ikea imorgon.
    Janssonen såg jättegod ut.

    SvaraRadera
  2. Mmm, Janssons... jag tror vi ska försöka hitta lite lutfisk här å tjuvstarta med. Så skönt att se att det finns fler jultokar!

    SvaraRadera
  3. Åh gud vad gott det där såg ut!! =) juligt värre;-)

    Fina saker du har köpt! och mys med brasan.

    kram

    SvaraRadera
  4. vilken lyckad shopping.
    Men du, är det ett mini pepparkashus i kakforms-set? Vad kul isf.

    SvaraRadera
  5. Haha jag har också köpt en sådan julbrase-DVD. :) Mysigt!

    Sv: Ja, det är sjöutsikt från hela köks/vardagsrumshalvan, så det blir nog hörnet där ja. Tack för hjälpen! :)

    SvaraRadera
  6. Så mycket juligheter ni satt igång med redan nu - mys! Och visst måste man älska loppis?! Även om både loppis och gekås gjort mig prisskadad (allt över 50kr är dyyyrt!) ;)

    SvaraRadera
  7. Sv: OM jag åker dit?? :) Haha jag åker dit! Och det kommer att bli mycket foton. :)

    SvaraRadera
  8. Ååå, vad gott! :-) Janssons är en av mina favoriträtter på julbordet!

    På vilket Åhléns hittade du det lilla pepparkakshuset?

    SvaraRadera
  9. Så gott med Jansson...Jag ska oxå springa och köpa trippelburken.

    SvaraRadera
  10. Sv: Jaså, är burken så liten, trodde att det var en kakburk men då får jag se om jag ska köpa den.

    SvaraRadera
  11. Haha, men gud vad du tjuvstartar! ;)

    SvaraRadera