onsdag 2 november 2011

Julmust!

Årets första julmust förtärdes igår till middag (det sista av den i morse till frukost...ja, jag äter alltid en balanserad måltid på morgonen). Jag var överlycklig av att hitta den på Ica Nära när jag gick hem.
Det hela blev lite andaktsfullt när jag hällde upp varsit glas åt oss och lät min sambo dricka först.....
Gode någon vad gott det var när jag fick mitt eget glas till läpparna och drog in den första klunken.
Inget smakar så gott som julmust man har längtat efter!
Vilken julmust?
Apotekarnes förstås.

//J

6 kommentarer:

  1. Eller hur, den där först klunken must är andaktsfull. Men du, prova Bjäres, den är faktiskt inte så dum.

    SvaraRadera
  2. Julmust är verkligen gott förmodligen för att man inte dricker det så ofta.

    SvaraRadera
  3. Apotekarnas kommer alltid vara min favorit den också!

    SvaraRadera
  4. Apotekarnes is tha shit!!! Den äger ut alla andra. Men när det gäller must så har jag en princip. Dricker den endast till jul. Det är min högtidsläsk. (Ogillar läsk i övrigt men must är så barndom,juligt och andaktsfullt :D )

    SvaraRadera
  5. Helly: jag testar. Provade Nygårda förra året, men usch vilken bismak.

    SvaraRadera
  6. Ah, must! Längtar! Maken har ju sin benhårda princip "inget jul före advent" och även om jag ALLTID är sugen innan så försöker jag göra likadant. Men på första advent, då blir det must för mig också. Drack nästan ingen must förra året pga illamående. Får ta igen det nu.

    SvaraRadera