torsdag 15 december 2011

Stormpinade hus


Så testade jag att göra "house on a cup" i helgen, och idag satte jag ihop dem. Först försökte jag den snälla tandvarianten med kristyr... men vem orkar sitta och vänta på att det stelnar? Jag körde den gamla hederliga varianten: smält socker! Inte så snällt mot gaddarna, men mycket snabbare och enklare.
Döm om min förvåning när den lilla byn var klar och det visade sig vara en stormpinad by från medeltiden - EFTER det gått fram något brutalt slag i den och människorna flytt.
Kanske inte min bästa bedrift, men dom är i alla fall hemmabyggda ;)




Ja...en del missöden blev det..som det här som vi kallar: "Hus på sked..."



Sen vill jag bara säga TACK till alla snälla kommentarer om vår gran. 
Jag har inte hunnit svara på någon kommentar för den här veckan har varit hektisk och sen så har det verkliga livet kommit emellan - men TACK!
//J

6 kommentarer:

  1. Jag fick mig ett härligt skratt. Jag älskar när människor vågar bjuda på sig själv och sina tillkortakommande - allt är inte så plättlätt som tidningarna framställer det. Charmiga hus! :)

    SvaraRadera
  2. Oj, vad otroligt ambitiöst - och vackert!! :) Jag tycker de blev förvånansvärt fina och är imponerad!

    SvaraRadera
  3. Svar: Tack så jättemycket för komplimangen :)

    SvaraRadera
  4. man kan inte lyckas jämt. Tycker dom ser bra ut

    SvaraRadera
  5. "stormpinade hus från medeltiden", ha ha ha : ) Det bästa är att du gjorde så många, överflöd gör att allt ser lyxigt bra ut !

    SvaraRadera