onsdag 1 augusti 2012

Öppning pågår...

Hej alla!
Än kommer det nog dröja innan jag ger mig in i julbloggandet på heltid, men lite spontandroppande av juligheter kan jag nog inte låta bli nu när vi entrat augusti.
Däremot hoppas jag ju på att få njuta av några veckor sommarledighet till innan den där verkligheten kickar in igen och man måste ta på sig "hårda byxor" igen efter allt fladdrigt sommarmaterial.
Min definition av att sommarlovet var slut som liten var just de "hårda byxorna" som skulle på för nu blev det plötsligt kyligt och strumpor och långbrallor var ett måste.
Men jag somrar på lite till och lämnar er med årets smakprov från




Tomtar på loftet?

Vita ljusstakar i olika storlekar

Underbara ljusbord som passar året om

Julgransdekorationer för alla smaker ...
... kanske dinosaurier?...
... eller en Jack Sparrowinspirerad gran i år?

Julröda ljuskoppar

Djur- och viltinspirerade vinterkuddar.

Juligt muffins- eller kaktorn.

Vinterträd i miniatyr till sovrummet kanske?

Förmodligen årets kitshigaste: en JULTAVLA med ledbelysning ...

Ljusmanschett

Ett otal av olika sorters julstjärnor - superfina!
Alla bilder kommer från Rustas hemsida

Ja, men hörrni... då har vi öppnat för julsäsongen 2012 då - välkomna!
//Jessica

6 kommentarer:

  1. Kul att se att vi blir fler och fler som "öppnar" för säsongen!! :)

    SvaraRadera
  2. Jaaa! Det känns lite dags även om jag gärna firar sommar minst ett par veckor till...men vilken sommar kan man ju fråga sig ... ;)

    SvaraRadera
  3. Hurra snart är det dags att planera :D. Fast "det var inte sant, för före jul så kommer Halloween" ; P Jo vad roligt att det börjar smygas igång lite. Gillar jultavlan och kuddarna. Min kloka mor köpte in jul"kullor" från Rusta åt mig på vinterrean, tacksam blir man : )

    SvaraRadera
  4. Metro: Kullor i granen gör det hela lite mer traditionellt ;)

    SvaraRadera
  5. Precis, man vill njuta av sommarledigheten men ändå tänka på julen lite grand sådär ;)

    SvaraRadera
  6. Härligt!
    Jag väntar ett litet tag till, ska ha semester klart först :-)
    Men sen kör vi!

    Jack Sparrow-gran får vara, men jag gillar muffinstornet

    SvaraRadera