tisdag 2 oktober 2012

Jultidningar och äppelgott

Även om dagen varit tung och jobbig har den varit mysig också. Det enda positiva med njursten är ju att man måste vara rätt så stilla de perioder det gör ont som ..., så en av de stunderna spenderade jag med att göra min favvo äppel-micro-dessert. Det är så larvigt enkelt men så satans gott. Jag som har en mycket känslig mage mot allt vad kleggiga saker och fett heter (jag vet - paradoxalt med julens chokladorgier) äter inte kakor eller sånt för jag får så ont i magen så jag har en egen äppelkake-snabbvariant:
Hacka äpple i bitar, pudra på kanel - blanda och kör på full effekt 1-2 min i mocron - VOILÁ!!!

Det ser inte mycket ut för världen men är gött som bara den!

Till äppeldesserten bläddrades det i förra årets jultidningar och tänktes på årets julpyssel och jullistor
Stora IKEA-pappkartonger är perfekt till jultidningarna.

Pysselfingrarna börjar leta ideér...

...och bak- och matnerverna letar recept!
Nu är det kanske dags för någon slags lunch.

//J

3 kommentarer:

  1. Vilken mysig header du har, jag får sådana julkänslor av att titta på den.

    SvaraRadera
  2. Men så mysigt! Äpple-kanel är ju alltid en höjdare ;)

    Har haft problem att kommentera dina inlägg, knappen funkar inte så får gå in och öppna den i ett nytt fönster för att det övverhuvudtaget ska funka. :(

    SvaraRadera