söndag 9 december 2012

Bloggfattigt i Lalolandet - men den bästa julklappen i världen!

Några har frågat, och jag själv har känt det i varje liten julfiber i kroppen - jag bloggar inte så mycket i år vilket känns jättetrist för jag hade tusen miljarders triljarders grejer att blogga om i somras när jag började tänka på julbloggen. Jag orkar knappt svara på era fina kommentarer och än värre är jag på att skriva kommentarer på era bloggar heller. För jag är så himla trött så allt är så jobbigt och helst vill jag bara ligga ner och vila mest hela tiden.

Anledningen är enkel, men frustrerande: jag har dragit på vad alla läkare hävdat varit njursten sedan augusti och nu äntligen, efter många månader, felbedömningar och slarviga läkare som missat skicka remisser, ringa patienten (mig) etc. så fick jag för några veckor sedan veta att det INTE är njursten.
På kontraströntgen hittades det istället en utväxt på/bakom livmodern och den ska inte vara där. De senaste veckorna har jag gått runt som i sirap - rädd för att få beskedet att det är cancer, vilket är den sjukdom jag fruktar mest av alla sjukdomar i världen. Tack och lov kom beskedet i onsdags att det inte är canser, heller inte något annat farligt - bara något jäkligt besvärligt som gör fruktanskvärt ont; edometrios.

I dag är en sådan dag. Jag har legat ner sen jag vaknade i morse och sovit och har väldigt ont.
Det här sätter ju sorti på precis all ork och allt som har med pysslande och jul att göra - men i grund och botten gör det ingenting för jag har fått världens bästa julklapp redan  
- jag är frisk!!!


8 kommentarer:

  1. Men usch och fy för allt du behövt gå igenom och vad arg jag blir när jag hör att de inte kan ställa rätt diagnos! Skickar en uppmuntrande adventskram och hoppas att du snabbt får hjälp nu när de vet vad det är så du slipper att ha ont. kraam

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att höra att det inte var cancer. Jobbigt att de inte hittade felet först, tur att du fått veta vad det är nu. Ha en trevlig advent

    SvaraRadera
  3. Men kära Jessica!!! Vilka hemskheter du har dragits med. Har vänner som haft endom-whats it's name, och det var superjobbigt. Åh hoppas verkligen att du terfår krafter nu och kan fira som du önskar, med hela familjen närvarande. Ta det lugnt med bloggarndet, vi finns kvar här, det vet du!!
    Stor krya-kram!

    SvaraRadera
  4. Men lilla Jess :( Så oerhört tungt för dig och dina närmaste att bära den oron. En tung höst. Smärtan, frustrationen över att det inte går över och sen få veta att. de haft fel. Inte undra på att du är slut och har lite kraft över till bloggande. Men även om du skriver mindre så uppskattar iaf jag varje inlägg du gör. Särskilt sen jag lade ned FB så är ju detta enda källan till dina äventyr. Cyberpower skickas din väg, eller som min "kompis" skulle sagt....live long and prosper!

    SvaraRadera
  5. Usch så jobbigt! Men också så fruktansvärt skönt att äntligen få veta var det är och slippa bära på tyngden av att inte veta vad det är. Speciellt om det finns en chans att det är cancer. Har själv vart i den sitsen - fruktansvärt!

    Massor med julkramar

    SvaraRadera
  6. Trist när man får fel diagnos, men så skönt att det inte var cancer.
    Hoppas du kan få en mysig december iaf och att du hittar lite inpiration inför jul. :)

    SvaraRadera
  7. SVAR TILL ER ALLA:

    Tack för omtanka, kramar, pepp och att ni finns. Även om vi inte mötts så finns det något både värmande och stärkande i era ord - kanske än mer att de kommer från "främlingar"... men som sagt: "Främlingar är vänner du ännu inte mött"....
    Tack igen!
    /Jessica

    SvaraRadera
  8. Herregud gumman! Vad fruktansvärt det måste ha varit i väntan på svaret. Förstår hur du har mått efter att ha haft en knöl i bröstet - som visade sig vara alldeles ofarlig. Men paniken i väntan på svar...

    STOR KRAM till dig, och hoppas att du snart, nu när de vet vad det är, får må bra!

    SvaraRadera