tisdag 4 december 2012

Dagen som gått.

16 minuter över sju i morse klev jag in på jobbet. Klockan 08.00 skulle SFI-testen börja så det gällde att vara där i tid och fixa och ställa i ordning.
Innan jag klev in tog jag de här bilderna över Babettes trädgård - det var så mysigt i morgonmörkret och snön som föll.



Dagen spenderades med att testvakta och sedan rätta.... utanför föll snön och periodvis lyssnade jag lite på julradio via webben.

Lite oturligt så skulle vi ha möte med föreningen som jag är med i - på mitt jobb. Det tog emot att stanna kvar kan jag säga, men vad gör man inte. 13 timmar senare (alltså sen jag kom till jobbet) var i alla fall mötet äntligen klart och jag fick traska hem.
Snön knarrade under fötterna på mig, det var ganska folktomt och överallt fanns det ljusdekorationer och stjärnor i fönster. Det kändes rätt magiskt. Passade på att ta några rejält suddiga och snöiga kort på vägen. Men sen förfrös jag fingret och fick snabbt sätta på vanten igen.
Nu har jag ätit en lussebulle (smart drag precis innan sänggång) och ska hoppa ner under täcket. För snart vänner...ska jag upp och jobba igen!
Babettes i kvällning

Någon medeltidsbyggnad vid Domkyrkan

..och så Vasastan, mina trakter!

Godnatt!
//Jessica

3 kommentarer:

  1. Åh, vinterlinköping! Fin stad vi bor i :)

    SvaraRadera
  2. I dagens lucka kan du vinna ett par Damn Heels, var gärna med! :D http://adaras.se/2012/december/lucka-5-vinn-damn-heels-i-guld-eller-silver.html#comment

    SvaraRadera
  3. Älskar dina Linköpingfoton, särskilt som snön ser ut som små ljusklot som singlar ned. Fint! :)

    SvaraRadera