söndag 16 december 2012

Den rosa julgranen...

... som skulle vara ett minne blott är tillbaka.
Jag pallade inte vänta på gran tills nästa helg (och nu VET jag att många redan har satt in sin och att alla barr kommer att finnas kvar på de granarna långt in i trettonhelgen..) och sen blev jag så satans velig när jag insåg att om vi glömmer vatten och sunt förnuft (alltså att låta den vänja sig vid värmen) så kanske den barrat av innan nyår.
Så i morse körde vi överläggning och sen kom beslutet:

ROSA JULGRAN ÄVEN 2012

Såhär såg det ut när vi fixade till den...

..och nu är den klar.
Dålig bild - men en skönhet i verkligheten =)

Nästa år är det dock bestämt:
  • Riktig gran
  • Fattigmanssilverkulor i olika färger, framförallt röda (vi har inte en enda röd kula i vår för tillfället)
  • Vanligt hederligt silverglitter
  • Gjutgärnsfoten jag fått av mormor och morfar

    Har ni klätt granen än? Riktig eller fejk, rödgran eller kungsgran eller tall???

    //Jessica

5 kommentarer:

  1. Den är grymt snygg men jag älskar ju rosa.

    Satsade på äkta, första året för mig. Den kanske inte har ett barr kvar på julafton men håller tummarna för det ;) Syrran har granhäck på tomten så fick den av dem.

    SvaraRadera
  2. Sjukt cool gran!

    Vi satte upp en vanlig svensk gran på altanen för drygt två veckor sen. Inne har vi oxå en vanlig svensk. Den kom in och kläddes i måndags. Lite tidigt kanske men vill man ha gran så vill man!

    Vi har en julgransfot som är superbra. Rymmer nästan två liter vatten och det är enkelt att fästa granen. Krinner tror jag den heter. Sjukt ful dock... Jag letar efter en korg att ställa den i men har inte hittat lagom storlek. Till nästa år ska jag fixa juteväv på nåt bra sätt runt den.

    SvaraRadera
  3. Jag säger bara hurra, rosa igen :) Levande granar sticks ju på riktigt, dessutom så har du ju nu ett år extra på dig att finslipa nästa års granpyntering (OBS om det ordet sprider sig så minns var ni läste det först ; P)

    SvaraRadera
  4. Heja rosa!! Hade varit svårt att se din jul utan din rosa vän. Hoppas ni firar extra mycket i år om det är så att den inte får vara med nästa år. Spännande å se om du/ni håller era löften.
    Hur som helst - superfint!! (först skrev jag skitfint, men det lät inte så snällt, sen blev det apfint och det var lika illa men det jag är ute efter är att det är... coolt, nu kom jag på det!!)

    SvaraRadera
  5. Underbar rååååsa gran <3

    Det blev en ny plastgran för oss, den gamla var såå tråkig, gles och ful, den nya älskar jag! :)
    I vår gran har vi kulor i silver och röd, inget glitter.

    SvaraRadera