torsdag 13 december 2012

DIY pyssel - Granny style

Jag älskar "tantporslin". Det är det finaste porslin jag vet, därför köper jag lätt på  mig lite sånt i tid och otid.
Men nu så har jag även funnit mitt nya favvopyssel: Ljuslyktor/koppar

Du behöver:
Ljushylsor från hobbyaffären
Lim som fäster på porslin/glas
koppar, fat, skålar etc. i porslin
Fantasi


 Limma ljushylsorna där du vill ha dem, låt torka och dekorera.
Perfekt julklapp tycker jag - eller födelsedagspresent om man gör dem mindre "juliga".
Ett gammalt olivfat för 3 kr är numer en ljusstake för Änglaljus

Assiet + kopp = Serveringsljusfat

Liten kaffekopp passar bra till Änglaljus
- men akta, de brinner ner fort

Fatet till koppen blir perfekt för ett ensamt kronljus.

Eller sätt bara ett värmeljus i koppen

Favvopyssel, superenkelt, BILLIGT och snyggt - precis som pyssel och julklappar ska vara !
/Jessica

1 kommentar: