torsdag 27 december 2012

Julen kom - även i år!

Japp, den kom med kyla och snöstorm, men just nu håller den på att regna bort - vilket känns supertråkigt.
Jag älskar ju snö och när världen är inbäddad i vitt. Men vintern är ju inte slut bara för att själva julen är det.

I lördags kom min mamma och min morbror - fler gäster blev det inte i år, men det blev en superbra och härligt lugn och mysig jul.
Det var roligt att få vara den som var julvärd för en gångs skull, även om det är svårt ibland att få till allt det där jag vill när visionerna är i Madickenvillastorlek och lägenheten 60 kvm...
Men allt blev perfekt ändå. På julafton åts det grötfrukost och sedan framåt lunch tog vi alla en promenad och det var härligt vitt, folktomt och juligt ute.
Sedan tog vi oss hem igen, fixade mat och oss själva och sedan blev det Kalle och julgotter innan maten.
Måste bara säga att Sarah Dawn Finer var så jäääääkla bra som julvärd! Så härligt naturlig och så fint med julsångerna, och studion var supermysig och ja, hon var helt perfekt tycker jag! Om Arne W. var julvärd i typ tusen år så kan väl Sarah få vara det ett par år framöver nu tycker jag!!!
Jag brukar ju aldrig se så mycket av själva julvärden, det är precis före och efter Kalle och Karl-Bertil, men i år kollade jag faktiskt lite extra för jag tyckte hon var så bra.  Vad tycker ni andra???


 Efter Kalle åt vi julbord - mycket mat, men bara sånt vi faktiskt ville ha och vi sakade ändå bort en del för att det skulle bli för mycket. Fyra vuxna kan liksom inte äta hur mycket som helst. Och resterande julig mat man vill äta finns det gott om tid till både före och efter jul i stället. T.ex. ska vi bort på Lutfiskmiddag den 2:a till bekanta - mycket praktiskt!

Väldigt aptitligt med diskhandskarna över laxen..... joråsåatte....

Att äta mat tog sin lilla tid och efteråt lekte vi julklappsleken innan det var dags för Karl-Bertil och kaffe.
 

Efter Karl-Bertil blev det häng och spel och sen var det dags för julklapparna. För att bara vara fyra stycken hade vi sjukt mycket julklappar - något som var väldigt kul. Det tog nästan två timmar att öppna och det var så trevligt och kul att läsa rimmen i lugn och ro och att alla liksom var delaktiga i öppnandet.
Jag fick jättemycket fina och bra klappar, men dem får ni se någon annan dag.


Summa summarum: Julafton 2012 blev superbra och det kommer definitivt bli fler jular här hemma - det kommer ju en jul redan nästa år också har jag hört =)



GOD FORTSÄTTNING
önskar Rudolfa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar