torsdag 20 december 2012

Julisar och jullov och annat juligt.

I går gick jag på ledighet efter att ha ÄTIT mig genom en dag på jobbet. Såhär såg det ut:

9.00 - avslutning med min Orienteringsgrupp = arabiska kvinnor know how to make you eat cake even do you hate it!

10.15 - avslutning med min Sas 1-grupp = julmust och pepparkaka

12.00 - utelunch med alla på Studieverkstan = fick lära mig att japanerna tycker att köttbuljong inte är kött....= lite halvhungrig när jag gick därifrån.

13.15 - avslutning med min sas2-grupp. En kvinna hade gjort Dolma så det stod härliga till = ja, jag tvingades äta lite till PLUS en bit kokoskaka, och jag hatar fortfarande kakor av alla dess slag.

14.30 = Jag rullade in i lärarrummet och klagade på huvudvärk och kom på att jag inte druckit kaffe - pallade inte hämta i köket utan fick köpa i automaten + tog en chokladpralin ur lärarasken = rullade tillbaka och liksom flåsade av mättnad.

17.00 - tar alla mina fina julklappar från deltagare och arbetskamrater och rullar ner till plan 2 för julavslutning med kollegor och ja: LITE MAT PÅ DET!

19.00 - hemma i soffan. Kan inte röra mig. Skulle haft pyjamasparty i soffan framför granen jag och sambon - men ingen orkade (?).


Sen måste jag visa den bästaste juklappen från några underbara kollegor. Såååå bra idé, jag blev jätteglad - tack snälla Annica, Per-Arne och Margaretha!!!


Har ni andra gått på julledigt än?

ps. vaknade mätt! ds.


2 kommentarer:

  1. Lite samarin kanske är på sin plats?? Kul du verkar ha på jobbet. låter mycket trevligt.

    SvaraRadera
  2. Helly: Ja, trevligt har vi faktiskt och kul. Men perioder är grymtande sura och stressiga - men ljuset i tunneln har hittills aldrig varit ett tåg :)

    SvaraRadera