torsdag 13 december 2012

Natten går tunga fjät...

Så är det plötsligt Lucia och jag fattar inte alls var tiden har tagit vägen. 13 dagar in i december och jag börjar bli lite stressad...fast ändå inte - vilket är en mycket märklig känsla.
I dag ska jag och min sambo titta på luciamorgon innan vi går till varsitt jobb - det gör vi alltid tillsammans på lucia.
På jobbet hade jag planerat en superbra lektion; läsa sagan om Lucia, titta på Luciatåg som jag bokat in från Glädjekällan, luciafika, prata jultraditioner och deltagarnas egna "jul & eid"- traditioner och så avsluta med ett kapitel eller två ur Svindlande Höjder.
Men det sprack när jag måste på möte med kommun... inte särskilt roligt, men så kan det vara. Hoppas vikarien tycker lektionen blir lika rolig som jag tyckte det var att göra den =)

Önskar er en härlig och stämningsfull Lucia.
Kram
Jessica


1 kommentar:

  1. Åh vad sugit :( Inte med Lucia, men med de roliga planerna som gick i stöpet. Det får mig att tänka på när en jag känner skulle visa sin japanska klass hur man firar Lucia i sverige, så han bad sin hustru om hjälp att göra ett eget litet tåg. (Vid den här tidpunkten bodde de i Japan.) Sen fick de en snilleblixt att skoja till det lite, jag minns inte riktigt hur de klädde sig om han hade en stjärngossehatt tre nummer för stor och hon kanske hade för kort klänning och bara ett stort ljus på huvudet istället för den vanliga kronan. Nåt sånt var det iaf. Efter Han och hustruns luciatåg klappade klassdeltagarna händerna och var väldigt högtidliga. Då insåg vårt lilla Luciatåg att japanerna naturligtvis inte hade en aning om att de fick se en parodi, sålunda kunde de naturligtvis inte uppskatta skämtet. Så nu finns det en och annan japan som kommer bli ytterst förbryllade om de får se ett riktigt luciatåg....för lärare skämtar väl inte om sitt lands heliga traditioner eller : D

    SvaraRadera