lördag 22 december 2012

Sista--minutenpanik

Här kommer ett julklappstips såhär i sista minuten. Kanske måste du hålla i pengarna, eller så var det du skulle köpa helt slut, eller så kan du inte komma på något till syrrans pojkvän eller moster Berit - NEMAS PROBLEMAS mina vänner för här kommer mitt supertips (som jag ger varje år...)

GE EN UPPLEVELSE
- av erfarenhet vet jag att detta uppskattas väldigt mycket. Speciellt om man som jag bor i en annan stad än alla vänner och släktingar. Det kommer kanske att kosta lite, men behöver inte göra det just nu.

Köp ett fint kort eller gör ett själv. I kortet skriver du vad upplevelsen innebär. Här kommer några tips:

  • Middag/helg med tillhörande museum/bio/teater/choklad/fiske/spel/tennis etc. - här kan man ju hitta det som personen gillar och vips är klappen både extramt bra och personligt anpassad, något som brukar uppskattas.
  • Börja promenera en gång i veckan med en vän/pappa/farmor etc. Ge ett hemmagjort klippkort på 12 veckor och så får ni både tid att träffas, träna och må bra.
  • Bjud in på spahelg. Om du inte har råd med ett borta så fixa ett hemma i mars när hyn och vädret är som tråkisgast. Gör egna masker, låt personen sova över och skäm bort den lite med både välkomspresent och choklad på kudden. 
  • Tidningsprenumeration - fixa kortet nu och beställ på nätet.
  • En utekväll till bästa kompisen som du inte hinner träffa så ofta är perfekt - kan dock bli dyrt, så gör en ram: "Jag bjuder på första och andra drinken + taxi hem" t.ex.
  • Bjud in till en helg i sommarstugan i sommar - du betalar Swebusbiljetten och solhatten!
  • Ge bort ett klippkort på barnvakt till någon som behöver få lite egentid - högst uppskattat av småbarnsföräldrar.
  • Bjud hem farmor eller morfar en dag i månaden och be hen lära dig knyppla, spela bridge, plantera pelargoner eller annan valfri syssla som är typsikt för hen. Men se till att det är något du VILL lära dig!
Så¸ nu ska jag sätta på kaffet för om cirka 30 minuter kommer julgästerna!


Kram Jessica



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar