tisdag 11 december 2012

Trolltyg i tomteskogen

Jag antar att alla minns den gamla godingen: Trolltyg i tomteskogen, där den bevingade dialogen:
 "Var är Fjant? ... Här mamma!" såg dagens ljus. Jag älskade den som liten och var det förra eller förförra året som den äntligen kom på dvd också.


Nu har dock en hel drös med nya filmer kommit - alla från samma skapare och faktiskt är de nog sådär gamla också - men det ska jag låta vara osagt, men det verkar som de är från 80-talet (as all good things are...)
 På GINZA kan man köpa allihop



Alla bilderna kommer från Ginza.se

Verkar charmigt, jag vill gärna se dem. Någon som sett de övriga och nya filmerna???
//Jessica

5 kommentarer:

  1. Detta stavas NOSTALGI! Åh, vad jag älskade dessa filmer :)

    SvaraRadera
  2. Jodå även trolltyg i tomteskogen har vi här hemma i filmhyllan! ;)

    SvaraRadera
  3. Blir nyfiken på fortsättningen av historien. Fast jag är lite feg och är rädd att om man ser mer än första filmen så försvinner lite av magin :)

    SvaraRadera
  4. Köp inte de andra om du vill se bra film och ha kvar minnena av Trolltyg, de är skitdåliga rent ut sagt.
    De är gjorda nu och inte på 80-talet och trollen är inte detsamma och inte namnen heller. Det är barnsligt och bara blää-ångrar så att jag köpte en av dem, bortkastade pengar.

    Näe, Trolltyg är one of a kind och bara den som håller det där magiska och härliga och jag pratar inte bara om nostalgi nu utan om kvalitét.
    Du kan ju läsa här vad andra tycker http://cdon.se/film/tomtarnas_stora_%c3%a4ventyr-15563032

    SvaraRadera
  5. Dom där tomtefilmerna vill jag gärna ha.

    SvaraRadera