söndag 29 september 2013

Helgen som gått

Min mamma kom hit i fredags eftermiddag och sen dessa har det varit full rulle; shopping, Bondens marknad, mer shopping, Skumtimmen på bio och sedan mer shopping. En mycket bra och rolig helg. Det är alltid kul när mamma kommer hit och vi har pratat och diskuterat mycket jul den här helgen. Framförallt vår julkonsert och vårt julshoppande i början av december.

Vi var på Rusta i går och de hade börjat lite smått med att sätta upp julen. Än så länge bara julgrans- och balkongslingor men det blev ett litet glädjeskutt när jag såg glittrandet =)
Rusta Lkpg
Loka Pepparkaka - äntligen hittade jag den.




 Jag hittade Loka Pepparkaka på Coop i fredags och de två första klunkarna fick mig att vilja kräkas. Men av någon anledning tvingade jag mig att dricka mer (??) och ja, så jäkla tokig var den inte ändå till slut. Men den är skarp i smaken tycker jag och inte alls lika god som sommarens Loka med glass-, shake- och paj-smak!
Den smakar mycket kanel och lämnar bra eftersmak, men är ingen ny favorit.  Vad tycker ni andra om ni hunnit smaka?

Kan avlsuta med att rekommendera "Skumtimmen" på bio. Ni som inte läst boken kanske ska göra det först. Den är bättre, men jag gillade filmen också. Å andra sidan är jag Ölandofil och älskar allt med den ön...nästan ;)

Ha en underbar kväll /Jessica

3 kommentarer:

  1. Men åh, är jag den enda som inte hittat den där förbaskade Lokan än?? Vill ju smaka! haha!

    SvaraRadera
  2. Jag vill också smaka den! Är ett riktigt fan av deras milkshake i somras så denna måste banne mig vara god! :)

    SvaraRadera
  3. Ja, tack för en jättetrevlig o mysig helg. Puss o kram.

    SvaraRadera