lördag 19 oktober 2013

Dagens julköp

I dag hade vi planerat att gå på stan och kolla julsaker. Min sambo är kanske inte riktigt lika julnördig som jag. Men han älskar julen han med och tillsammans blir det höga doser julmys när vi väl sätter i gång.
Tyvärr blev jag rätt besviken. Åhlenś i stan här hade börjat få fram lite grann, men det stod mest lite sporadiskt och utspritt - Besvikelse ett!
Indiska hade inte fått in ett dugg och såg allmänt urplockat och trist ut - besvikelse två!
Clas Ohlson - överaskade dock med granar och stjärnor i fönstret, men det fanns inte så mycket "jul" i butik. Men en sak som jag ska köpa längre fram är de här söta doftljusen med apelsin/nejlika och äpple/kanel-doft.

Bild från Clas Ohlson.se
Den butik som levererade var Lagerhaus. Oj oj oj...det fanns egentligen inte supermycket jul framplockat än, men det som fanns...
  
Med hem följde: julpapper, disktrasa och kasse med "julstaden", vitt snöre, prickigt silkespapper och sen hade Ica Hemmets Journal "Jul & Tradition". Ica bjussade också på julmust ;)

Så trots besvikelsen är jag nöjd. Kassen ska få hålla årets julklappar, så nu är det dags att börja "samla på sig".
Har ni gjort några härliga julfynd i dag?

/Jessica

2 kommentarer:

  1. snören och papper går ju inte att få för mycket av i alla fall ! :)

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte kommit fram än.. Åhlens där jag bor har nästan hela julavdelningen framme! snart kommer det nog till dig med. :)

    SvaraRadera