lördag 30 november 2013

Second hand-fynd

Vi var ner en sväng på stan och köpte lite julöl till julafton, eftersom vi inte har bil så gäller det att handla i omgångar. På väg hem från stan slank vi in på myrorna för att leta en mortel. Det fanns inga mortlar men en fin julavdelning. Här är dagens fynd:

Två smådukar(servetter?), apasnygg julgransmatta aĺa 70-tal (me love)
julpumlor från Nordal (splitternya för 5 kr/st) och en ljusstake/äppelmojäng/vapen.

25 kr senare var den här skönheten min.

Ett helt gigantiskt parti nya pumlor från Nordal säljs nu på Myrorna i LKPG

Och så "äppelljusstaken" som känns härligt retro.
Kanske målar jag den röd i hobbylack, eller rosa för kitshets skull.
Nä, nu ska här piffas och puffas för snart är det julbord på Hallbergska Wärdshuset i Gamla Linköping som gäller. Vad gör ni för juligt så här dagen innan advent...och första december - rustar för julfrukost med julkalendern i morgon kanske?

Glimm och Glamm
Jessica

2 kommentarer:

  1. Åh vilken uuurhärlig julgransmatta. Avundsjuk!

    SvaraRadera
  2. Jag gillar "äppelvapnet" och den häftiga granmattan. Men du, nu är jag nyfiken vad gillade fikagänget knäcktomtefudgen? Om jag inte astmar ihjäl mig ska jag iaf ner på skyltsöndagen för att promota dotterns dansklubb, så adventsiga är vi i morgon.

    SvaraRadera