fredag 20 december 2013

Julledigt och lite fix och trix

NU är jag ledig till den 2/1. Åh ljuvliga ledighet som jag välkomnar dig med öppen famn. Men tro inte att man ligger på latsidan för det inte. Släkten kommer på söndag kväll, så det är dags för ...det mesta... att fixas nu när vi inte jobbar (sambon går på ledighet i kväll).

Jag var ner på stan en sväng, men gjorde världens "rookie misstake" och gick på hemköp FÖRST. Alltså kom igen. Julgeneral som man ändå utsett sig själv till så var det sånt givet misstag att köpa 2 kg potatis, 2 kg mjöl och ett nät clementiner att släpa runt på. Innan klockan slagit 10 var jag trött och lam i armarna. Att sedan släpa den där förbenade matkassen i affärer sen...vrför tog jag bara inte Dramaten med mig? Eller handlade sist?
Aja, nu är jag i alla fall hemma och har skurit upp morgonens julgodisfix:
Hemmagjord Wienernougat


 Recept: 
250 nougat
150 gram mörk choklad
200 gram rostad, flagad mandel

Smält nougat, hacka chokladen och rör ner tills den också smält. Rör ner mandeln. Häll upp i form med bakplåtspapper och ställ i kylen att stelna. Skär i lagom stora bitar - inte stora, då det är väldigt sött och gojsigt.

Ikväll är det ut och käka med kompisar och sedan HOBBIT som gäller. Är sjukt taggad för den där lilla Hobbiten och alla faror som lurar där ute i Tolkienland.

Over and out
/Jessica

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken myskväll du har framför dig! Blir riktigt avundsjuk. Själv är jag förkyld och har ont i halsen och kokar knäck. Hoppas filmen är jättebra - älskar Tolkien. Måste nog spela lite Zelda när jag tänker efter - eller kanske ta fram dvd:n och se första delen av Sagan om ringen för femtioelfte gången ;)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera
  2. Jag vill också se Hobbit! HA en bra kväll!

    SvaraRadera