måndag 27 januari 2014

Croque Madame Muffins

I går gjorde jag en "lagad" frukost eftersom det firades födelsedag i det Amorskenska hemmet. Valet föll på Rachel Khoos (tack för tipset för längesedan Fridolin):
Croque Madame Muffins. 

       Du behöver: 
Vitt formbröd -lika många som antalet muffins du ska göra
smält smör
bechamelsås
senap
äggulor, eller hela små ägg - lika många som antalet muffins du ska göra
(Skinka)

Jag valde bort skinkan eftersom vi är vegosar och tog istället purjolök och paprika finhackat (nästa gång ska jag ta svamp också). I såsen hade jag hemmagjord senap och dragon och dra mig baklänges på en tallpinne va gött det var!!!
Min mage är extremt känslig för "kleggiga" saker och det här blir lite kleggigt och eeeextremt mättande. Men gott!

 FÖRE:

EFTER: 

Perfekt brunchmat eller möjligtvis som en förrätt till en god soppa.
Här under kan ni se hur man gör, och har ni missat mysiga Rachel Khoo så kolla in hennes youtubekanal!






//Jessica

1 kommentar:

  1. Åh vad glad jag blir att du testat! Det där är ju ett recept jag sneglat på men liksom de flesta av mina projekt bara har stannat i tankevärlden. Kul! Vegofyllning låter också göttigt. Tycker vi döper det till en "Croque à la Madame Jess"

    SvaraRadera