måndag 13 januari 2014

Tjugondag Knut dansar julen ut

 Det var i alla fall vad jag fick lära mig som liten. Och den dagen blev ju också alltid lite extra firad eftersom jag har turen (eller oturen efter alla helger och tomma plånböcker...) att fylla år på självaste Knutdagen.
Så i dag är det både födelsedag och officiella jul-slutar-dagen.
I helgen plockade vi ner alla julsaker - UTOM ... stjärnorna i fönstret, gardinerna och balkongbelysningen. Anledningen är helt enkelt att jag troget väntat på snön och nu mina vänner har den kommit - med besked och kyla dessutom. Vi gick från +9 och regn i fredags till snö och -13 två dagar senare.

Att plocka ner julsakerna tar ju sin lilla tid, men nu är det gjort (ja, en kartong står fortfarande kvar i hallen och väntar på källarmörkret) och det känns lite skönt, men det känns plötsligt som att det blir så tomt...

See ya om 11 månader.

Planen: samla allt i köket och paketera sen.

Stjärnorna får stanna lite till ...

Nu ska jag fira födelsedag och sen ska jag njuta av snön så länge den ligger kvar (dock slutar jag njuta när den börjar slaska).
Är ni andra helt färdigjulade nu?

//Jessica

5 kommentarer:

  1. Vi plockade bort julen igår, är inte helt färdiga då det ska upp på vind och ut i förråd men det är nerpackat iallafall.

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen i efterskott, hoppas den var trevlig. Ja nu dansade julen ut dekorationsmässigt. Meeen det är bara ca elva månader kvar tills vi plockar upp pynten igen för att kolla att belysningarna funkar, kulorna är hela och börjar julbaka lite smått
    : D

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott!! Hoppas du hade en trivsam dag :) Kram från Australien♥ ~Pernilla

    SvaraRadera
  4. Ja…här står julen kvar. Men det känns ju helt rätt nu när det äntligenhar kommit lite snö. Har pyntat jättelite i år eftersom vi var borta hela jul och då vi redan lider av platsbrist orkade vi inte med att knö in en gran också. (Räcker så gott med babygym och barnstol, barnsäng, vagn och diverse tillbehör.)
    Hoppas du hade en finfin födelsedag!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera