lördag 4 januari 2014

Vintern som kom av sig

Ja, ingen har väl missat att det inte är någon snö i landet. I norr har jag förstått att den finns, men annars gnistrar den vit med sin frånvaro. Det är ganska trista gråtunga dagar, blandade med några superfina, soliga sådana och den där vinterkänslan existerar inte alls. Jag läste i dag däremot att det ska komma s.k. "iskyla" här i veckan så vi får se om den når ner till Östergötland - jag har ju inte gett upp drömmarna om snö och vinter än =)

Ja, såhär såg mellandagarna ut i Lkpg

Höstig i lövens färger, men vårig i luft och fågelkvitter
Hur ställer ni er till vintern nu när julen snart har gjort sitt? Gillar ni snön och kyla eller precis tvärtom?

//Jessica

3 kommentarer:

  1. Här vid norrbottenskusten har vi nästan ingen snö kvar! Max en cm på något ställe.. Jag tror det var 50 år sedan vi hade så milt väder. Man ser hur gröngräset kommer fram mer och mer och regnet faller varenda dag.. egentligen har jag inget emot att vintern håller sig undan, förutom att det är is på varenda väg, går inte att motionera ute längre.. Men vi brukar ha ungefär en meter snö i januari, så det är helt klart annorlunda!! Vårkänslor..

    SvaraRadera
  2. I och med att snön inte kommit än behver den inte komma alls.

    SvaraRadera
  3. Jag håller med Maggan, nu är det för sent så nu behöver inte snön komma alls! Nu vill jag ha vår istället! :)

    SvaraRadera