onsdag 17 september 2014

Twas the night before christmas ...

Jag älskar den här lilla sagan - och de här gamla bilderna är så himla fina. Det påminner om när jag var liten och lästa gamla barnböcker hemma hos mormor och morfar med liknande bilder från 50/60-talet. 





Någon som vet om det finns en svensk version?
Disneys fortsättning på "Tomtens verkstad" är ju baserad på denna saga och jag tycker det är så synd att de inte visar den också på Kalles Julafton




Har ni någon julsaga/berättelse som ni gillar extra mycket?

//Jessica

2 kommentarer:

  1. Jag älskar "The night before Christmas" (Dan före dopparedan), jag har den på en DVD som heter "Kalle Anka och hans vänner firar jul" där den kommer som en naturlig forsättning på "Tomteverkstaden". På DVDn finns både engelskt tal och svensk dubbning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar den också! Det är så kul att se hela och det är så mysigt med tomten och den trasiga strumpan och allt.
      Är det dvd:n där "En vintersaga" är med också?

      Radera