lördag 18 oktober 2014

Alltså värmen i hjärtat...

... när någon ger en Bloggkärlek är obeskrivlig!
Blev så glad när jag läste Arlidsdottir - En magisk jul på landet bloggkärleks inlägg - tack snälla!

Jag ska inte vara sämre jag utan skicka ut lite kärlek i bloggetern jag också. Det är ju allt som oftast en väldigt bra stämning mellan oss julbloggare och det ska vi ta vara på - så här skickar jag ut lite Lovebombing till er julbloggare. För att begränsa mig väljer jag fyra bloggar annars blir listan mig övermäktig.

Julbloggen Min Vita Jul (Jag kan inte längre hitta den eller en fungerande länk till den - förhoppningsvis är det bara tillfälligt, därav ingen bild) - Madelaines blogg har så vackra bilder och ett sådant där lugn och stilla flow som jag önskar att jag hade, men inte har. Det är personliga bilder och inlägg och hon lyckas närmast fånga en slags julmagasinskänsla i sina inlägg - vilket jag tycker är härligt att sjunka ner i.


Emelies julblogg är helt fantastisk tycker jag. Hon älskar att piffa och pyssla, baka och pynta. Jag älskar grejen att hon tar sig tid att t.ex. duka upp en eventuell juldukning och fota den till bloggen. Sen är hon rolig också. Den här bloggen kommer jag tillbaka till och läser gamla inlägg i - allt för stämningens och julnörderiets skull (och det menar jag på ett väldigt positivt och välmenanade sätt!)




Johannas blogg har jag läst sen hon började och den är både mysig, inspirerande och snygg. Intressanta inlägg, fina bilder och roliga idéer. Kanske är det just det som hon själv skrev - att vi är lite lika, som gör att jag gillar hennes blogg. Men det är mysigt att komma dit och hon har en godhet och personlighet i sina inlägg och i sin person (det jag tycker att jag känner via blogg, instagram och Pinterest)som jag tycker smittar och det är både bra och fint. Och så är det roligt med ett annat veggo bland alla julskinkeinlägg ;)
Sen hoppas jag att alla hoppas på hennes julutmaning i år!!!


Linas blogg är så mysigt och full av jullängtan och mys så det går inte att inte tycka om den. Den är personlig i både inlägg och bilder och jag gillar det där vardagliga - det är ju där det riktigt myspysiga och juliga finns. Sen får vi mycket roliga recept som jag aldrig skulle hittat eller testat om inte Lina tipsat om dem. Sen älskar honJulmust och choklad lika mycket som jag !


Ericas blogg har snygga bilder, roliga, välskrivna inlägg, intressanta recept och är personlig på alla sätt. Jag gillar hennes kermaikinlägg och det faktum att hon, precis som jag, tycker att Converseskor passar till alla tillfällen!!!


En extrablogg jag älskar är Hemma med Helena, som en gång började som Hellys jul och som nu inte är en renodlad julblogg, men som rymmer så mycket inspiration och DIY-tips att jag får aha-upplevelser näst intill varje gång jag läser den.


Skicka vidare lite bloggkärlek ni också - det behöver vi alla ibland!
//Jessica

4 kommentarer:

  1. Men åhh. Fina! Tack!
    Och du vet att jag älskar din blogg också. ♡

    SvaraRadera
  2. Jessica! Du är en sån underbar julbloggare och julnörd. Tack söta du för att du sprider kärlek omkring dig.
    Ingen jul är vad det ska vara utan din julstämning du sprider på nätet.
    Och håll i hatten nu, jag flyttar min blogg igen - till skonahem.com
    http://blogg.skonahem.com/hemmamedhelena/ Hoppas vi får längta efter julen och "fira tillsammans" i år igen.
    KRAMAR!!

    SvaraRadera
  3. men alltså, kärlek till dig!! TACK snälla, fina du! Jag blev alldeles rörd till tårar! haha (mammahormoner..?) Nu blev jag så otroligt glad att allt genast kändes tusen miljoner gånger bättre! :) och jag fullkomligt älskar din blogg också! Mycket varierande läsning och det stora pluset är att du verkar vara en sån otroligt varm och jordnära person, en sån där som man vill känna och träffa hela tiden över en fika! :) Du är faktiskt den jag dyker in till först av alla i min jättelååååååååånga julbloggslista, det du! ;) Jättestor kram till dig och bebben i magen :)

    SvaraRadera