torsdag 23 oktober 2014

Apelsinskivor - enkelt och snyggt pyssel

Ett enkelt och snyggt sätt att dekorera ljusfat, julklappar, blomstergrupper eller julgranen är torkade apelsinskivor.



Såhär gör du:
Skiva apelsinerna tunt, lägg i ugnen på galler i 60 grader i 1-2 timmar och sen har du snygga skivor att dekorera med.
De här nedan gjorde jag redan förra året och förvarar man dem i en glasburk med locket lite öppet så håller de hur länge som helst verkar det som. Känns bra att ha ett gäng nu när jag börjar pyssla och slå in julklappar.

Här nedan har jag gjort med clementiner också för att få mindre skivor. Såklart kan du även använda blodapelsin!


Till skillnad från en del andra tycker jag inte att de luktar gott, men de är himla snygga och juliga.
//Jessica

4 kommentarer:

  1. Jättefint! Ville göra detta förra året men det blev aldrig av men i år ska jag absolut testa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gört! Är så enkelt. Passa på om du bakat eller nått när ugnen ändå är varm.

      Radera
  2. Så smart! Då kan man ju göra det av clementiner som blivit lite mögliga i ett hörn! Är så synd att behöva slänga dom hela tiden! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Testa lime och citron också! Blir en snygg mix!

    SvaraRadera