fredag 31 oktober 2014

Drömhem & Trädgård - en recension

Så har det nu gått några dagar sedan jag köpte mig ett lass jultidningar och jag har hunnit läsa några av dem.
De jag köpte var:

  • Hela Familjens Julkul - Nya 101 Idéer
  • Hus och Hem
  • Drömhem och Trädgård
  • Lantliv

Årets julupplaga - nästa nummer kommer 27 nov.

 Den första jag sjönk ner i var Drömhem och Trädgård och den gjorde mig inte besviken. Jag tror att den tilltalar mig för att den inte består av enbart vita hemma-hos-reportage och stilrena, avskalade bilder med lite halvgrå mossa till vita blommor och bleka interiörer. Här finns visserligen vita saker, men tidningen är färggrann, stämningsfull och mycket julig vilket gör att den passar olika julstilar.
Pysselsidorna i slutet tycker jag mycket om, likaså hemmahos-reportagen och alla de små "notiserna" med bilder och tips.
Mysiga blomtips

Det finns två reportage som heter: "Helgfint i alla rum" och "Julhelg med guldkant" som jag gillar jättemycket och som har jättemånga fina, mysiga tips och inredningssaker till jul.

Det som hade varit ännu mer spännande med dem hade varit om reportaget "Helgfint i alla rum" gjorts i en vanlig lägenhet på tre rum och kök hemma hos en tvåbarnsfamilj, istället för i den stora, vita, vackra villan. Misstolka mig rätt nu - jag älskar reportaget och huset de är i är superfint, men det hade varit kul med en ny tvist. Men visst, jag köper det ändå. Hur som tycker jag det är en jultidning värd att köpa i år.

Trist i tidningen...ja, alltså recept tycker jag ofta är rätt trista i de här tidningarna, men det är så lite så det är absolut inget som stör. 
Så fyra av fem guldstjärnor får den av mig!

Recensioner på de övriga kommer under helgen!


2 kommentarer: