onsdag 29 oktober 2014

En julklappspappersjunkies bekännelser.

... vissa samlar på tomtar, eller julgranskulor, eller star warsprylar. Jag är nog inte en samlare av julklappspapper, men jag köper alltid mängder, vissa i tre-fyra rullar för jag gillar dem så mycket och trots att jag bestämt mig för att ta slut på pappret innan jag köper nytt, så håller A L D R I G det "löftet".
Nuvarande papperslådan
Min mormor hade en grej; att köpa en massa fina ljus som hon sedan aldrig tände för att de "var för fina". Det fnyste jag åt och förstod inte grejen ... tills jag insåg att jag kan vara likadan med mina julklappspapper och julklappsetiketter. En del rullar sparar jag på till de där "speciella" klapparna och paketen som får lite extra omtanke och tid lagda på sig.
Det är verkligen skitfånigt, men så är det. Och det är något med att köpa julklappspapper, snöre och etiketter som triggar samma slags känsla i mig som när jag var liten och fick köpa nytt bokpapper, nya pennor och nya luktsudd inför höstterminen.

I år har jag även hittat andra vägar att gå för att hitta fint papper att slå in klappar i;
Jag var på stoff och stil och tog där deras vinter/julkatalog. Bilderna i var så fina så jag drog ut dem utan text på och använder som papper till små paket - blir faktiskt väldigt fint tycker jag.
Utrivna sidor från Stoff och Stil
En julklapp med katalogomslag - funkar bra!
Hur som så sitter jag här med alldeles för mycket papper, snören och etiketter och ändå så finns det en liten lista i min julbok där det står:
  • Guldigt julsnöre
  • Glimmigt julpapper
  • Julklappsetiketter - OLIKA!

    För man kan väl aldrig få för mycket av det goda... eller???

    //Jessica


3 kommentarer:

  1. Det ser helt fantastiskt ut :) Nej, men kan inte få för mycket av det goda, det håller jag helt med om! och vem gillar inte att få fina paket inslagna med omtanke :)

    SvaraRadera
  2. Håller med om att man aldrig kan få för mycket av det goda. Blir inspirerad när jag ser dina bilder, måste nog snart ge mig ut och leta fina julpapper, snören och etiketter :)

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde ju min lilla julklappspappersbekännelse förra året, och jag gör likadant, Köper för mycket, sparar på dem, plockar fram och tittar på dem och köper lite till trots att det inte behövs. Jag lyckas aldrig andvända av alla papperna någon jul ändå.

    SvaraRadera