onsdag 29 oktober 2014

En liten lista.

Den här listan hittade jag hos Arlidsdottir och ville svara på:

- Jag längtar till... den 29 nov när vi ska på julbord i Gamla Linköping med våra vänner.
- Jag längtar till... snön och kylan kommer (jag hoppas verkligen den kommer i år....!!!)
- Jag längtar till... att känna doften av hyacint när jag kommer innanför dörren.
- Jag längtar till... att få ligga i sängen under en filt, lyssna på julmusik och titta på ljusstaken.
- Jag längtar till... vi ska klä julgranen
- Jag längtar till... första klunken julmust!!!

- Jag längtar till... luciamorgonen med fika och luciafirande på tv.
- Jag läntar till... staden är juldekorerad och gågatan spelar julmusik
- Jag längtar till... att vakna på julaftons morgon och för första gången i mitt liv ha en egen liten familj att spendera årets bästa dag med.



- Jag längtar inte till... att få köldeksem av kylan vilket jag får varje år.
- Jag längtar inte till... isiga gångvägar
- Jag längtar inte till... januari när julen ska städas undan och ett konstant mörker infinner sig.
- Jag längtar inte till... att diska upp efter all julgodisgörande – det är alltid så kletigt.
- Jag längtar inte till... granen ska ut och alla barren fastnar precis överallt så man hittar dem i juli.
- Jag längtar inte till... att inse att jag inte har saffran hemma när jag ska baka lussebullar – samma sak varje år!

Julgranen Anno 2013
 //Jessica

1 kommentar:

  1. Passa på att köp saffran nästa gång du är i affären så slipper du det :)

    SvaraRadera