torsdag 23 oktober 2014

Julkalendrar till stora och små

Eftersom jag tycker julen är för alla åldrar, så är jag så glad att det finns julkalendrar för alla åldrar också, allt från de hederliga choklad- och tv/radiokalendrarna till Whiskeykalender för den vuxna och pixikalender för den minsta. 

Men det finns en kalender som smäller liiiiite högre i min värld och det är  Body Shops julkalender.

De sina julkalendrar för året - de finns i tre olika storlekar och innehåller produkter från Body shops sortiment. De släpps här i dagarna och såhär beskriver Body Shop de olika :

Luxury - Välvilligt vårdande. Kostar 800 kr och innehåller produkter till ett värde av 1200 kr

Deluxe - Låt kroppen grönska. Kostar 1000 kr och innehåller produkter till ett värde av 1715 kr.

Ultimate - Gyllene perfektion. Kostar 1200 kr och innehåller produkter till ett värde av 2585 kr.

Någon gång ska jag köpa mig en sådan här kalender och skämma bort mig själv, men inte i år.
Vi har ju vår egen tradition att köpa varsin Adventspresent till varandra som vi öppnar på morgonen varje advent när vi kollar på julkalendern och äter frukost.

Köper eller får ni någon adventskalender i år?

//Jessica

7 kommentarer:

  1. Jag har haft dom där kalendrarna, och visst är dom både lyxiga och mysiga! Men jag kommer inte heller köpa någon i år, det blir lite tajtare budget med en bebis har vi förstått. Vi ska nog göra en egen adventskalender till oss båda, som innehåller 24 upplevelser istället, som är någorlunda gratis. Min man skriver ner 12 och jag 12 och sen drar vi en upplevelse varje dag. Typ, Se på julfilm, baka knäck, gå en promenad, dricka glögg mm.
    sv: japp, finns ett någorlunda bildbevis av ljusslingan på bloggen iallafall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. GUUUU vilken toppenidé att göra 24 saker istället!
      Det måste jag införa. Jag och sambon brukar iofs ge varandra "kuponger" till adventspresenterna som kan vara; en massage, ett museibesök, några banor SUper Mario etc.
      Men den här idén måste jag sno =)

      Ja, bebisar kostar har jag också förstått hehehe, men nu har vi allt vi behöver utom ett skötbord - sen är allt "klart" inför landning =)
      Jag såg slingan - supermysigt!

      Radera
  2. Jag hade Body Shops julkalender år 2012. Det var helt fantastiskt men tror jag skippar den i år. Det är ganska saftiga priser för en student.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut dyrt när man pluggar..annars också kan jag tycka, men det är ju produkter som är värda sina pengar såklart.

      Radera
  3. Jag brukar inte ha någon egen kalender utan det blir att jag köper kalendrar till barnen. Har fått lite annan prioritering sen man fick barn. Jag själv kommer inte i första hand längre och nu när jag är student vill man inte lägga alltför mycket pengar på adventskalendrar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, de är rätt dyra, speciellt om en pluggar.

      Radera
  4. För dyra kalendrar men verkar jättefina. En chokladkalender med godare choklad än 10 kr-kalendrarna vore inte fel att ha/få.

    SvaraRadera