tisdag 14 oktober 2014

Julklappstips till en liten som gillar sagor

För den som vill köpa en bok till ett barn i julklapp kan jag rekommendera den här:

Nu vet jag att min lilla(som inte ens kommit ut än) är för liten för att kanske njuta av boken i år. Men jag kunde inte låta bli att köpa den till hen i alla fall.
Den här boken fångade mig på en gång för den består av bara en massa vackra bilder och ingen text, vilket öppnar upp för flera hundra sagor i en enda bok, helt beroende på vem som berättar.
Både jag och min sambo är ju text- och boktokar och den här kommer vi nog berätta ur hur mycket som helst.
Och ja, sen är den väldigt fin också, men lugna bilder som följer sagan som visas på tv och som många säkert sett.

 Nu är den i alla fall inslagen och lagd i julklappsbagen i väntan på julafton... även om det blir pappan som får öppna i år =)
Jag tycker att böcker är den absolut bästa presenten man kan ge någon, får då ger jag en hel resa in i något annat - så välj boken med omsorg ;)

//Jessica



6 kommentarer:

  1. Har du sett filmen? Den är också utan tal. Mycket fin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättefin och bilderna i boken är ju från animeringen.

      Radera
  2. Vilket snyggt snöre. Vart har du hittat det ?

    SvaraRadera
  3. Åh, den filmen är verkligen superfin! Jag minns hur mysig jag tyckte den var själv när jag var liten. Förra julen introducerade jag den för dottern (då 4 år) och vi kollade på den tillsammans hur många gånger som helst, snacka om klassiker!

    SvaraRadera
  4. Älskar den filmen! Börjar nästan gråta bara jag såg bilden på snögubben! Minnen!

    SvaraRadera