lördag 4 oktober 2014

Jullista

Hos Arlidsdottir hittade jag en rolig jullista som i sin tur kom från Johannas julblogg 
- här kommer mina svar:


Dekorerar du utsidan på ditt hus till jul? Hur?
Slinga på balkongen och fågelhus till fåglarna.

Tycker du om att sjunga julsånger? 
Ja, men jag sjunger hellre än jag sjunger bra!

Hur länge är du ledig runt jul? (Om du är det) 
Jag kommer vara mammaledig så hela december!!!

Vad tycker du sämst om med julen? 
Att jag vanligtvis jobbar så jag inte hinner med + att släken bor så långt bort så det blir svårt att ses spontant.

Har ni någon julfest på ditt jobb? 
Ja, någon liten grej är det ofta.
Men allra trevligast är faktiskt julavslutningen jag brukar ha med mina egna elever.

Vad är den största förändringen i ditt liv sen förra julen? 
En Bumlng i magen som kommer ut lagom till första advent (hoppas vi)!

Vilken julsång tycker du minst om? 
Jag såg mamma kyssa Tomten och Pie Jesus (fy satan va trista de är!!!)

Vad var den bästa julklappen du fick när du var barn? 
Den julen när jag fick My Little Pony-stallet, min synth och min Popples

Vilken jul är den första du kommer ihåg? Hur gammal var du och vad kommer du ihåg? 
Jag minns julen när jag var 6 år. Då var vi i mormors och morfars stuga i Nybro och ALLA utom min mamma och mormor blev magsjuka...och mamma tvingade mig ha flätor i håret så håret skulle vara lockigt på jul – gode någon va jag hatade när man pillade i mitt hår!!! Och sen den stora grejen:
När jag skulle in på toa så kom TOMTEN ut därifrån och han hade en likadan Prippströja som morfar hade...???

Om du hade kunnat hälsa på Jesusbarnet samtidigt som de vise männen, vad hade du tagit med dig för gåva då? 
Något till hans stackars mor som var nyförlöst i ett stall!!!

Hur många julklappar brukar du få? 
En hel del. Jag både älskar att ge och få.

Vad gör du vanligtvis kvällen före julafton? 
Vi brukar spela Bingolotto, äta julgodis, koka frukostgröten och ta det lugnt.

Vilken är den bästa stunden på julafton? 
När Kalle Anka börjar – då är julen liksom igång på riktigt.

Vad gör du vanligtvis på Juldagen?
Äter praliner och rester, kollar på tv och hänger.

Vad gör du vanligtvis på Annandag jul? 
Samma som på juldagen oftast.

Hur känner du dig när julen är över? 
Det infinner sig en gråvit tomhet. Men julen pågår ju in i januari och sen är det mest trist i ca två månader... blir nog ändring i år dock =)


//Jessica

2 kommentarer:

  1. Kul att du svarade på mina frågor! Jag gissar att den här julen kommer att bli väldigt, väldigt speciell för er!

    SvaraRadera