lördag 18 oktober 2014

Linköping är trögstartade i år ...

I dag var vi till Ikea, Åhléns och Maxi för att reka julgrejer... eller JAG rekade julgrejer och min sambo rekade saker vi behövde - typ mat och sånt.
Maxi hade fått en liten hylla med ljusstakar - så det var inte mycket att hänga i julgranen än så länge, annars gillar jag just Maxi och Coop när julsakerna kommer. Däremot så hatar jag att gå på MAXI i Linköping rent allmänt - jag blir nämligen sjösjuk därinne. Jag tror att det är det EXTREEEMT spräckliga golvet som gör mig illamående och yr när jag är där...aja, det var en parantes.

Sen blev det Ikea, "Kära, gamla Ikea, tänkte jag. Dig kan man lite på när det gäller julsaker i oktober!" ... BUUUURN! Inte ens där hade det kommit upp ordentligt. Däremot hade de börjat lite trevande.
Det mesta stod på pallar i väntan på att packas upp.

...eller i trälådor...

Det här var nog det mesta som var uppställt.
Lite nedslagen gick jag vidare till Åhléns och DÄR hade nog rätt mycket av julen kommit upp, även om den trängdes med hösten fortfarande och nog väntade på att bli tillstylad aĺa "Julen 2014". Men mysigt var det.

Fina stjärnor, men lite bleka för min smak.

Liten Nissa att ha i granen.

Årets sötaste julkula tror jag, skulle passa bra i en krans eller mobil.

Myyyyyyycket grandekorationer och faktiskt fina sådana.

Den färgglada hyllan tilltalar mig - men ugglan har jag redan
Jag köpte dock ingenting dock, även om jag länge stod och vred och vände på en kudde jag ville ha. Men sen var det plötsligt 15 minuter kvar tills bussen skulle gå och med onda fogar och kryckor tar jag min lilla tid på mig, så det var dags att bege sig. Rätt mysigt ändå - så till nästa helg(är ju ändå löning) så borde nog även Lkpg kommit ikapp övriga Sverige i julsaker är min tilltro .

Resten av dagen har gått åt till att ta det lugnt, vila och förbereda dagens middag - TAPAS, nu är det paltkoma som gäller och att läsa ikapp i julbloggsvärlden från igår innan DTA börjar!!!

Trevlig kväll allihop!
//Jessica

10 kommentarer:

  1. Åh, renkulan var ju jättesöt, får nog bli en tur till Åhlens snart!

    SvaraRadera
  2. Renkulan från Åhléns är verkligen supersöt (trots att det är en klockren kopia av Hoptimists renkula)! Jag blev helt hagalen när jag såg den på nätet och lika besviken när jag insåg att den inte skulle komma till mitt Åhlens. Som tur var har jag världens bästa syrra som fixade den åt mig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag älskar när folk blir "KÄRA" i saker - speciellt julsaker, det blir jag hela tiden!

      Radera
  3. Renkulan är ju jättesöt, måste kolla nästa gång jag är i stan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är den. Lite synd att gömma hen i en gran bara ;)

      Radera
  4. SV: Haha, ja -i jämförelse med vad du blir kär i så är nog älg högst normalt ;)

    SvaraRadera
  5. Den där julkulan var ju hur söt som helst. Jag skulle lätt vilja ha en sån hemma, jag fick lite varma känslor i kroppen när jag såg den....:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, göllit! Köp en genast så känslan stannar kvar i kröppen!

      Radera
  6. Åh den renkulan ska införskaffas väldigt fin!

    SvaraRadera